آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار آذری جهرمی با رئیس جمهور آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان گفت: به دنبال اجرای یک پروژه مشترک با آذربایجان در حوزه آی سی تی هستیم و طی مدت زمان کوتاهی تفاهم‌نامه نهایی بین دو کشور آماده خواهد شد تا پس از سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران و در حضور دو رئیس جمهوری به امضای وزیران ارتباطات برسد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمدجواد آذری جهرمی که از روز گذشته به منظور شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در باکو (باکوتل) به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌ است، روز سه‌شنبه پس از دیدار با الهام علی‌اف در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: الهام علی‌اف همیشه از رشد کشور ایران در حوزه فناوری تمجید کرده و وقت ویژه‌ای برای شرکت‌های ایرانی و بررسی مسائل آن‌ها اختصاص می‌دهد، جمهوری آذربایجان مایل است از طریق همکاری مشترک با ایران وابستگی خود را به واردات در حوزه آی سی تی کاهش دهد.
وزیر ارتباطات با ارائه گزارشی از سطح حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه باکوتل تاکید کرد: لازم است به عدد مشخصی برای ترسیم دورنمای همکاری اقتصادی در حوزه آی سی تی میان دو کشور برسیم، رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار امروز به همکاری با ایران در حوزه‌های حمل و نقل و انرژی اشاره و با ابراز رضایت از روند اجرای تصمیمات اتخاذ شده میان دو کشور در این حوزه‌ها گفت زمینه همکاری مشترک در حوزه آی سی تی نیز میان تهران و باکو میسر خواهد بود.
آذری جهرمی در خصوص حضور شرکت‌های ایرانی در بیست و پنجمین نمایشگاه باکوتل گفت: شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند حضور خوبی در بازار جمهوری آذربایجان داشته باشند و به نظر می‌رسد با توجه به نزدیکی به فرهنگ اردبیل و آذربایجان، شرکت‌های ایرانی بازار خوبی در این جا داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های استارتاپی ایرانی در سه چهار سال اخیر رو به افزایش است و با همین حضور چشمگیر، زمینه همکاری‌های مشترک نیز بیش از گذشته توسعه پیدا خواهد کرد.
آذری جهرمی تصریح کرد: این طرح رفته رفته جا می‌افتد که هر دو طرف در رویدادهای منطقه‌ای یکدیگر شرکت کنند و به تفاهم‌ در زمینه‌های مختلف برسند، البته روابط ما با ترکیه، افغانستان، قطر و ارمنستان نیز به همین شکل است و این تعامل روی رشد اکوسیستم ما تاثیر می‌گذارد.
او با اشاره به توافق با همتای ترکیه‌ای خود که ساعتی قبل طی نشستی دو جانبه صورت گرفت، گفت: در این نشست پیرامون موضوعات در حوزه‌های مختلف مانند پست، ترانزیت بین‌الملل، همکاری‌های فرکانسی در نقاط مرزی، فعالیت شرکت‌های ایرانی به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا با ترکیه صحبت داشتیم.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: طی ده روز آینده کمیسیون مشترک آی سی تی ایران و ترکیه در تهران به ریاست معاونان وزرا برگزار و نتیجه آن در قالب گزارش برای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه که اوایل سال نو میلادی برگزار می‌شود، ارسال خواهد شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» طی روزهای ۳ تا ۶ دسامبر (۱۲ تا ۱۵ آذرماه) با حضور ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا