آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

دولت گرجستان از تولید ماری جوانا در این کشور منصرف شد

رییس پارلمان گرجستان گفت: دولت از کشت و تولید ماری جوانا در این کشور منصرف شده و لایحه تهیه شده در این زمینه را به پارلمان ارایه نمی دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان ، «ایراکلی کوباخیدزه» با اشاره به اینکه نظرات مختلفی درباره کشت و تولید ماری جوانا وجود داشت ، افزود : برای اتخاذ تصمیم نهایی در این خصوص، با اقشار و گروه های مختلف جامعه گرجستان رایزنی انجام گرفت و موضع کلیسای گرجستان و بطور کلی جامعه مد نظر قرار گرفت.
وزارت کشور گرجستان ، چندی پیش اعلام کرده بود که پیشنویس قانون کشت و تولید ماری جوانا برای صادرات و با اهداف پزشکی و آرایشی را در آینده نزدیک به پارلمان این کشور ارایه خواهد کرد.
همچنین دادگاه قانون اساسی گرجستان مدتی پیش مصوبه ای در مورد لغو مجازات کیفری و اداری برای مصرف ماری جوانا در این کشور صادر کرد.
به دنبال این رویکرد دولت و دادگاه قانون اساسی ،کلیسای ارتدوکس گرجستان و بخش اعظم جامعه گرجستان با کشت و پرورش ماری جوانا برای اهداف صادراتی و نیز رفع محدودیت های مصرف این ماده در داخل کشور شدیدا مخالفت کردند.
در این حال بیدزینا ایوانیشویلی رهبر حزب حاکم ‘ رویای گرجستان ‘ مدتی پیش اعلام کرد که گرجستان با کشت و پرورش ماری جوانا می توانست درآمد کلان داشته باشد .دولت گرجستان در پی این رای دادگاه قانون اساسی پیش نویس قانون کشت و پرورش ماری جوانا برای اهداف صادراتی را به پارلمان این کشور ارایه داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا