آذربایجاناخبارعمومیویژه

دستگیری یک عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان در ترکیه

دولت ترکیه یک عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان را دستگیر کرد و به باکو تحویل داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «میدان تی وی»، آنار جباروف پس از دستگیری در ترکیه به «اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته» وزارت کشور جمهوری آذربایجان، «باندوتدل» تحویل داده شده است.
«جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان اعلام کرد، پلیس ترکیه ابتدا آنار جباروف را به بهانه وجود مشکلاتی در اوراق هویتی اش بازداشت کرده و هفت روز معطل نگه داشته بود و در روز ۲۱ مارس او را به کنسولگری جمهوری آذربایجان در استانبول برده اند و از آنجا نیز به باکو فرستاده شده است.
تاکنون ده ها تن از اعضای «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان از جمله حجت الاسلام طالع باقرزاده در این کشور دستگیر و زندانی شده اند.
در همین حال، دادستانی کل جمهوری آذربایجان پرونده ای را علیه خانم لیلا اسماعیل زاده، همسر حاج طالع باقرزاده گشوده و وی را متهم کرده است که در دیدار نوروزی با همسرش در زندان قوبوستان، تلاش کرده است که یک گوشی تلفن همراه قدیمی به دست وی برساند. دادستانی جمهوری آذربایجان مدعی شده است که این گوشی تلفن همراه در درون کیف اسباب بازی های یکی از فرزندان حاج طالع باقرزاده بوده است که به همراه مادرشان به دیدار پدر خود رفته بودند.
خویشاوندان این روحانی زندانی تاکید می کنند که این اتهام ساختگی است و خانم لیلا اسماعیل زاده به علت آگاهی از تحت نظارت شدید بودن همسرش در زندان، هیچ گاه اقدامی که اوضاع را بدتر بکند، انجام نمی دهد.
اطلاع دقیقی درباره همسر حاج طالع باقرزاده پس از وارد شدن این اتهام به وی منتشر نشده است.
حاج طالع باقرزاده در هفته های گذشته در اعتراض به فشارهای غیرقانونی علیه زندانیان دیندار در زندان قوبوستان اعتصاب غذا کرده بود که به علت ابراز نگرانی اقشار دیندار و به درخواست چند تن از فعالان اجتماعی جمهوری آذربایجان به این اعتصاب غذا پایان داد.
در پی اعتصاب غذای شماری از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان که منجر به کاهش نسبی فشارها بر آنها و خانواده هایشان شد، روح الله آخوندزاده، رییس شعبه «حزب اسلام آذربایجان» در شهر آستارای جمهوری آذربایجان و فرزندش، محمدعلی آخوندزاده که به علت اعتراض به مفاسد فرهنگی و بی عدالتی در زندان به سر می برند نیز اقدام به اعتصاب غذا کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا