آذربایجاناخبارروسیهعمومی

در روسیه با افراد یا گروهی که نوجوانان را وارد اجتماعات سیاسی کنند برخورد خواهد شد

با تایید قانونی از سوی ولادیمیر پوتین با هرکس یا گروهی که افراد کمتر از ۱۸ سال را وارد اجتماعات سیاسی کنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این قانون در پورتال اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است و بر اساس آن شرکت کودکان و نوجوانان در تجمعات سیاسی، برای افراد برگزار کننده این برنامه ها می تواند تا ۵۰۰ هزار روبل (حدود هشت هزار دلار) جریمه نقدی در بر داشته باشد.
براساس قانون جدید، در صورت مشاهده این تخلف، افراد برگزار کننده تظاهرات را می توان به ۱۰۰ ساعت کار اجباری یا ۱۵ روز زندان هم محکوم کرد.
در صورتی که افراد جذب کننده نوجوانان در تظاهرات یا اجتماعات، شخصیت حقوقی (مقام دولتی یا رئیس سازمان یا شرکت) باشند به پرداخت جریمه نقدی از ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار روبل (از حدود ۴ هزار تا ۸ هزار دلار) محکوم می شوند.
رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه اختیارات قاضی ها خواهد بود و ماموران پلیس، قبض های جریمه را صادر می کنند.
گفتنی است در سال های اخیر چند مورد تجمع اعتراضی در روسیه برگزار شده است که رهبری آن را الکسی ناوالنی برجسته ترین رهبر مخالفان دولت برعهده داشته است.
اکثرا شرکت کنندگان در تجمع های اعتراضی ناوالنی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که با سر دادن شعارهای ضددولتی، با ماموران امنیتی درگیر و همواره تعدادی بازداشت می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا