اخبارارمنستانایرانعمومی

در دیدار سفیر ارمنستان در تهران با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: توسعه ارتباطات فرهنگی و هنری ایران و ارمنستان نتایج مثبتی در دیگر عرصه‌ها به دنبال دارد

در دیدار سفیر ارمنستان در تهران با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه ارتباطات فرهنگی و هنری میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در تهران عصر یکشنبه (۲۷ فروردین) با نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

پژمانفر در ابتدای این دیدار گفت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ارمنستان بستر مناسبی را برای تقویت مناسبات فیمابین و همکاری در عرصه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: دو کشور از ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی برخوردارند که می بایست از آنها در جهت توسعه مناسبات بهره گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش ارتباطات دو کشور در عرصه های مختلف بویژه در عرصه فرهنگی و هنری گفت: توسعه ارتباطات فرهنگی و هنری بین ایران و ارمنستان نتایج مثبتی را در سایر عرصه ها به همراه دارد.

پژمانفر در پایان این دیدار گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چارچوب ارتباطات پارلمانی بین دو کشور از توسعه همکاری ها با کمیسیون فرهنگی مجلس ارمنستان استقبال می کند.

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در همین دیدار با اشاره به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط همه جانبه با ایران گفت: توسعه مناسبات با ایران در عرصه های مختلف به ویژه مناسبات فرهنگی، با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی ایران همواره مورد توجه و اهتمام دولت و مجلس ارمنستان بوده است.

وی در ادامه افزود: اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ارمنستان و جایگاه مهم دو کشور در منطقه زمینه و فرصت مناسبی را برای گسترش مناسبات فیمابین فراهم کرده است که می بایست از آن استفاده کرد.

سفیر ارمنستان در تهران همچنین با اشاره به اهمیت ارتباطات پارلمانی گفت: همکاری میان کمیسیون های تخصصی در مجلس دو کشور در گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین نقش موثری دارد.

وی در پایان این دیدار نسبت به توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های فرهنگی و گردشگری ابراز امیدواری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا