آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

درخواست گرجستان از ایران برای همکاری در مبارزه با افراطی گری

زازا  واشاکمادزه، مشاور نخست وزیر و رییس نهاد دولتی مسایل دینی گرجستان خواستار همکاری با کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با افراطی گری دینی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، واشاکمادزه روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی «نقش معارف دینی در مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری» که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت  ایران در گرجستان، اداره مسلمانان گرجستان و دبیرخانه دائمی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در تفلیس برگزار شد، افزود: گرجستان آمادگی برای همکاری و فعالیت مشترک با کشورهای ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در زمینه مبارزه با افراطی گری دینی دارد.

این مقام  گرجی به اقدام های انجام گرفته از سوی دولت تفلیس برای مقابله با افراطی گری دینی در گرجستان اشاره کرد و اهمیت معارف و آموزش های دینی سالم را مورد  تاکید قرار داد.

 وی همچنین آمادگی نهاد دولتی مسایل دینی گرجستان برای همکاری با نهادهای مربوطه کشورهای منطقه در زمینه معارف و آموزش دینی را اعلام کرد.

همایش بین‌المللی «نقش معارف دینی در مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری» همزمان با «روز جهانی عاری از خشونت و افراط گری» به منظور توسعه همکاری های  علمی بین‌ادیانی به منظور به اتحاد و یکپارچگی در برابر گسترش اندیشه های افراطی و نفی خشونت و افراطی گری که در زمره مبانی و اصول مشترک ادیان توحیدی است با حضور فرهیختگان، اندیشمندان، علما و روحانیون و نمایندگانی از کشورهای ایران، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار شد.

همچنین در این همایش «سید جواد قوام شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، رامین ایگیدوف، رییس اداره مسلمانان گرجستان سخنرانی کردند.

مدعوین در این رویداد در باره  رورت همبستگی و ایجاد وحدت و همدلی پیروان ادیان الهی، همکاری کشورهای  منطقه در مبارزه با افراطی گری، اقدامات دولت گرجستان و ایران در مبارزه با این جرایان ها، برگزاری مناسبت علمی و کنفرانس در این باره، نقش علما  و مراکز دینی، ضروت اصلاح  و تدوین قوانین دولتی در حوزه افراطی گری، لزوم آموزش عموم مردم از خطرات افراطی گری  به ایراد سخن پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا