آذربایجاناخبارعمومی

درخواست کمک از مدافعان حقوق بشر از سوی همسر روحانی زندانی در باکو

خانم زهر سلیمان اوا در زندان شماره ۲ باکو با همسرش آبگل سلیمان اف دیدار کرد و این روحانی، وقایع جاری در زندان را برای همسرش بیان کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام آذری،خانم زهرا سلیمان اوا گفت : « حاجی ( حجت الاسلام سلیمان اف ) گفت : پس از اینکه از سلول انفرادی به مکان عمومی زندانیان منتقل شدم، رییس زندان شماره ۲ باکو با من دیدار کرد و گفت آیا بخاطر سخنانی که بیان کرده ای، پشیمان شده ای؟ پاسخ دادم ” بخاطر سخنان حقی که بیان کرده ام، هیچ وقت پشیمان نشده ام و نخواهم شد.” پس از این، مجددا به سلول انفرادی منتقل شدم. برغم سپری شدن مدت محکومیت به سلول انفرادی، باز هم مرا به محل عمومی زندان منتقل نکرده اند و در قرنطینه نگهداری می شوم.»
همسر این روحانی افزود : « اعمال فشارها و شرایط دشوار، در روحیه حاج آبگل هیچ تاثیری نگذاشته است، اما ناراحتی جسمی و بیماری اش را احساس کردم. با آنکه خود او بیماری اش و مشکلات جسمی اش را از ما پنهان کرد، این موضوع کاملا محسوس بود. »
خانم زهرا سلیمان اوا افزود: از تمامی مراجع قضایی و مدافعان حقوق بشر خواهش می کنم برای دفاع از حقوق حاج آبگل سلیمان اف کمک کنند.
حاج آبگل سلیمان اف درپی اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس دخترانه جمهوری آذربایجان دستگیر و به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا