آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

درخواست طالع باقر زاده و علی کریملی برای آزادی توفیق یعقوبلو

علی کریملی، رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان، به نشانه همبستگی با توفیق یعقوبلو، با اعتصاب غذا کنندگان در دفتر حزب مساوات دیدار کرد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از راکورس تی وی، علی کریملی رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان اعتصاب غذا را «فداکاری بزرگ» خواند و عنوان کرد:

«توفیق یعقوبلو با اعتصاب غذا مردم ما را به آزمون کشیده است. او برای ملت هر کاری انجام داده است. وی به مبارزات آزادی آذربایجان پیوسته و سالها در قره باغ جنگیده است. او دو بار کاندید قهرمان ملی آذربایجان شده است. سپس در خط مقدم مبارزه برای دموکراسی در آذربایجان قرار گرفته است. توفیق یعقوبلو قهرمانی سربلند از همه آزمون ها و فرزندی فداکار و شجاع است. اکنون او مردم را درآزمونی سخت قرار داده است.

وی خاطرنشان كرد: «اعتراضات زیادی در دفاع از یعقوبلو صورت گرفته است. همه به سرکوب اعتراض دارند. دولت و حاکمیت باید این مسئله را درک کنند.»

کریملی محبوس نگه داشتن یعقوبلو و سایر شرکت کنندگان در جنگ قره باغ را غیرقابل قبول دانست و گفت: «اگر جنگی آغاز شود، همه این افراد دوباره برای دفاع از وطن بر می خیزند. از بین بردن مردم به خاطر عشق به میهن قابل پذیرش نیست.»

 رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان، مبارزه پراکنده مردم در این راه را ناکافی دانسته و طرفداران آزادی را به اتحاد دعوت کرد. وی از جوامع به اصطلاح دموکراتیک بین المللی خواست که نسبت به نابودی شهروندان آزادیخواه در جمهوری آذربایجان بی تفاوت نباشند.

همچنین طالع باقر زاده رئیس جنبش اتحاد مسلمانان ضمن صدور بیانیه ای درباره دستگیری توفیق یعقوبلو و اعتصاب غذای وی در زندان خواستار آزادی او شد.

 در این بیانیه آمده است: «صحبت در مورد وضعیت کنونی مبارز قره باغ، که مقابل دیدگان بشریت گویی به مرگ محکوم شده، دشوار است. بازداشت این مرد ارزشمند به اتهامات واهی، بار دیگر حقیقت تقلید از دموکراسی کاذب و ادعای اصلاحات را روشن می کند. وضعیت توفیق یعقوبلو، که در اعتراض به حکم خود اقدام به اعتصاب غذا کرده دلخراش و درد آور است. اگر سزای وی که خواستار اجرای حق وعدالت است مرگ باشد، در مورد آینده این کشور چه نتایج مثبتی می توان انتظار داشت؟

دردناک ترین نکته در اوضاع کنونی کشور که در شرایط جنگی قرار دارد و وضعیت در جبهه متشنج است، دستگیری و حکم مرگ برای یک کهنه سرباز وطن دوست جنگ قره باغ است.

ما این وضعیت را شدیدا محکوم کرده و خواستار رد سریع اتهامات بی اساس علیه توفیق یعقوبلو و آزادی وی هستیم.»

یادآور می شود در تاریخ 3 سپتامبر توفیق یعقوبلو، عضو شورای ملی نیروهای دموکراتیک و حزب مساوات، به 4 سال و 3 ماه زندان محکوم شد. وی در اعتراض به محکومیت خود از 10 روز قبل اعتصاب غذا را آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا