آذربایجاناخبارترکیهعمومی

خط اعتباری 200 میلیون دلاری آنکارا برای فروش تسلیحات به باکو

پایگاه اینترنتی «آذپلیتیکا» خبر داد آنکارا برای فروش تسلیحات ساخت ترکیه، خط اعتباری 200 میلیون دلاری برای جمهوری آذربایجان باز کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذپلیتیکا، جمهوری آذربایجان بر اساس «تفاهم نامه همکاری مالی در زمینه نظامی» از ترکیه 200 میلیون دلار تسلیحات خریداری خواهد کرد.
جوشقون باشبوق، کارشناس امور امنیتی به شبکه تلویزیون اجتماعی جمهوری آذربایجان گفت: « جمهوری آذربایجان می تواند از ترکیه پهپاد و بالگردهای تهاجمی «اَتَک» خریداری کند».
یوسف آلاباردا، کارشناس امور راهبردی نیز گفت: « پهپادهای ترکیه ای در عملیات احتمالی در قره باغ موثر خواهد بود. زیرا، پهپادهای رزمی ترکیه هم در سوریه و هم در لیبی توانسته اند اوضاع را به نفع ترکیه تغییر دهند.»
پیش تر، ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز گفته بود که این کشور از تجربه استفاده از سلاح های ترکیه در ادلب آشنا شده و بر همین اساس، در نظر دارد از ترکیه سلاح خریداری کند.
برای تبلیغ و تشویق باکو به خرید پهپادهای «بایراکتار» و «آکینجی» ساخت ترکیه، پایگاه های اینترنتی باکو به نقل از منابع ترکیه ای گزارش های مفصلی درباره موثر بودن پهپادهای ساخت ترکیه در تغییر اوضاع نظامی به نفع ترکیه در ادلب منتشر کرده بودند.
فرج قلی اف، رییس حزب جنبش رستاخیز ملی جمهوری آذربایجان نیز گفت: « روسیه که به جمهوری آذربایجان سلاح می فروشد، می تواند سلاح های خنثی کننده تسلیحات فروخته شده به جمهوری آذربایجان را نیز به ارمنستان بفروشد. اما، ترکیه کشور قابل اعتماد جمهوری آذربایجان است و باید جمهوری آذربایجان در آینده تمامی سلاح های مورد نیاز خود را از ترکیه و ناتو تامین کند».
روسیه و رژیم صهیونیستی دو تامین کننده اصلی تسلیحات برای جمهوری آذربایجان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا