آذربایجاناخبارایرانعمومی

خبرگزاری ترند؛ فرستاده واشنگتن به باکو، با مقامات جمهوری آذربایجان درباره ایران گفتگو کرد

­خبرگزاری ترند به نقل از سفارت آمریکا در باکو خبر داد جرج کنت، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان درباره ایران گفتگو کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، جرج کنت در سفر به باکو با الهام علی اف ، رییس جمهوری ، المار محمدیاروف ، وزیر امور خارجه و پرویز شهبازوف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان و نمایندگان مخالفان سیاسی دولت و جامعه مدنی دیدار کرد.
سفارت آمریکا در باکو خبر داد : « جرج کنت در این دیدارها مسایل مهمی را طرح کرد. جرج کنت گفت آمریکا از حل صلح آمیز مناقشه قره باغ و اجرای طرح “دهلیز جنوبی گاز” که استقلال اقتصادی جمهوری آذربایجان را تامین می کند، حمایت می کند. وی همچنین ایفای نقش جمهوری آذربایجان در افغانستان و مبارزه با تروریسم و اهداف مشترک دو کشور در تلاش های بین المللی برای مقابله با دستیابی غیرقانونی ایران به سلاح هسته ای را با مقامات جمهوری آذربایجان مذاکره کرد. معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا بر طرح ها همکاری دو کشور در زمینه تنوع بخشی به اقتصاد جمهوری آذربایجان در زمینه های کشاورزی و گردشگری و حمل و نقل و فناوری ارتباطات تاکید کرد. »
جرج کنت همچنین در کنفرانس خبری در باکو گفت : « آمریکا فعالیت جمهوری آذربایجان در تامین امنیت در منطقه را عالی ارزیابی می کند. »
جرج کنت افزود : « در این سفر درباره پیشرفت های روند حل مناقشه قره باغ از جمله دیدار اخیر سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شهر دوشنبه گفتگو شد. آمریکا به عنوان یکی از روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، تعهدات مبتنی بر “اصول مادرید” را در حل مناقشه قره باغ جدی تلقی می کند. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا