آذربایجاناخبارارمنستانعمومیمصاحبه

حمیدرضا آصفی: افتتاح سفارت در تل آویو از سوی ارمنستان به نوعی تقابل با کشور‌های اسلامی است

حمیدرضا آصفی، دیپلمات اسبق کشورمان گفت: افتتاح سفارت در تل آویو از سوی ارمنستان به نوعی تقابل با کشور‌های اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حمیدرضا آصفی دیپلمات اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در باره اقدام برخی از کشور‌ها مبنی بر تغییر و افتتاح سفارت در تل آویو اظهار کرد: اقدام دولت ارمنستان غیر مسئولانه و غیر سازنده بوده و این کشور عملا با افتتاح سفارت خود در تل آویو قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده گرفته و خلاف عرف  بین الملل عمل کرده است.

این دیپلمات اسبق کشورمان ادامه داد: افتتاح سفارت در تل آویو از سوی ارمنستان به نوعی تقابل با کشور‌های اسلامی است. مسئله فلسطین در سراسر جهان برای بیش از یک میلیارد نفر اهمیت دارد.

آصفی با بیان اینکه اقدام اخیر ایروان صرفا اقدامی علیه مردم فلسطین نیست، تصریح کرد: از هر زاویه‌ای به موضوع نگاه کنیم این اقدام خطا بوده و به روابط کشور‌های منطقه آسیب می زند.

او افزود: به عقیده من دولت جدید در ارمنستان تحت تاثیر آمریکا سفارت خود در سرزمین های اشغالی را تغییر داد. البته به جز معدود کشورها، هیچ دولتی چنین اقداماتی را انجام نداده است.

سفیر اسبق کشورمان ادامه داد: به نفع ارمنستان است که روابط خود با کشور‌های اسلامی را حفظ کند و برای این امر لازم است که متوجه تبعات اقدام خود باشند٬ در همین راستا تهران هم باید از ظرفیت‌های مختلف دیپلماتیک در تعامل با کشور‌های همسایه استفاده کند.

او با بیان اینکه اقدام اخیر ارمنستان نتیجه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط خود با کشور‌های غرب آسیاست اضافه کرد: بعضی اقدامات کشور‌های منطقه در ایجاد گفت وگو و باز کردن باب مذاکره با اسرائیل همچنین فشار‌های ایالات متحده آمریکا در انجام این دست اقدامات بی تاثیر نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا