آذربایجاناخبارناردارانویژه

حمله مسلحانه پلیس آذربایجان به مسجد شیعیان/تصاویر

گارد ویژه پلیس آذربایجان امروز هنگام اقامه نماز ظهر و عصر به مسجد شیعیان یورش برد و ده‌ها نفر از نمازگزاران را به خاک و خون کشید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، گارد ویژه پلیس آذربایجان ظهر امروز پنج‌شنبه پنجم آذرماه به مسجد شیعیان شهرک “نارداران” در نزدیکی حرم “بی‌بی رحیمه(س)” یورش برده و اقدام به تیراندازی کرد.

در این حمله مسلحانه که به هنگام اقامه نماز ظهر و عصر صورت گرفت؛ 4 تن از شیعیان از جمله «عباس حسین» به مقام رفیع شهادت نائل آمده و ده‌ها تن دیگر به شدت زخمی شدند.

عناصر گارد ویژه پلیس همچنین دست‌کم 14نفر از شیعیان را دستگیر کرده و با خود به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

مجروحان سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شدند که حال برخی از آنان توسط منابع پزشکی وخیم اعلام شده است.

هنوز خبری از وضعیت حجت‌الاسلام والمسلمین «طالع باقر اُف» امام جماعت مسجد یادشده و از روحانیون برجسته شیعه این کشور، در دست نیست.

شاهدان عینی در این باره به خبرنگار رادیو آزادلیق گفتند: نیروهای پلیس با خودروی‌های شهرداری و حمل زباله  وارد محل شدند و به همین دلیل شیعیان از حضور آنان غافلگیر شدند، در غیر این صورت، واکنشی درخور نشان می دادیم.

وی افزود: نیروهای گارد ویژه ابتدا با باتوم وارد مسجد شدند و سپس اقدام به تیراندازی کردند. آنان همچنین قصد داشتد حاجی طالع باقر اُف را نیز دستگیر کنند که واکنش نمازگزار مواجه گشتند.

بنا به اعلام وزارت کشور جمهوری آذربایجان در این حمله مسلحانه، 2 تن از عناصر گارد ویژه پلیس کشته شدند.

همچنین عناصر پلیس آذربایجان با یورش به منزل حجت‌الاسلام والمسلمین «ذوالفقار میکائیل‌زاده» از دیگر شخصیت‌های مطرح شیعه این کشور، واقع در “خردلان” باکو، وی را به علت نامعلوم مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگیر کردند.

این درحالی است که حجت‌الاسلام میکائیل‌زاده به هیچ عنوان در درگیری مسجد شیعیان “نارداران” حضور نداشته است.

وزارت کشور جمهوری آذربایجان نیز طی بیانیه ای اعلام داشته که گروه (مسلمان بیرلیکی) که توسط طالع باقر زاده، ذوالفقار میکاییل زاده، اِلمان آقایف و ابوالفضل بنیاداف تشکیل شده ، گروهی مسلح  تروریستی بوده که از بازرسی از سلاح های خودکار ،مواد منفجره ، نارنجک های دستی و…. پیدا شده است که قصد اقدامات خرابکارانه ای داشته اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا