آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

حمایت مالی عربستان سعودی برای تصویب طرح نسل کشی ارامنه

آدام شیف، سناتور آمریکایی در وبسایتش فاش کرد، عربستان سعودی حاضر شده است برای تصویب طرح «نسل کشی» ارامنه در کنگره آمریکا، حمایت های مالی لازم را به عمل آورد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رادیو ارمنی برون‌مرزی به نقل از پایگاه خبری پان ارمنینان نوشت: سناتور شیف، در وبسایتش نوشته است در پاسخ به دعوت «ریما بنت بندر آل‌سعود»، سفیر عربستان در آمریکا، جمعه ۲۶ آوریل امسال در ضیافت این شاهزاده سعودی در محل سفارت، شرکت کرده است.
این سناتور آمریکایی افزود؛ در حاشیه این ضیافت، گفتگویی دو ساعته با سفیر عربستان داشته که بیشتر بر همکاری دوجانبه و سرمایه گذاری عربستان سعودی در ایالت کالیفرنیای آمریکا متمرکز بوده است.
به گفته شیف، در این گفتگوها، صحبت از طرح پیشنهادی شیف به کنگره مبنی بر به رسمیت شناختن «نسل کشی» ارامنه به میان آمده و در نهایت، سفیر عربستان موافقت کرده است تا ریاض حمایت های مالی لازم را برای تصویب این طرح به عمل آورد.
بر اساس این گزارش، شاهزاده بندر گفته است: در دوران امپراطوری عثمانی، عربستان نیز تحت فشار شدید قرار داشته به طوری که هیچ خاطره خوشایندی از آن دوران در تاریخ ما باقی نمانده است.
گفتنی است؛ سناتور شیف به همراه گس بیلیراکیس، هر دو از حزب جمهوری خواه به طور مشترک طرح به رسمیت شناختن «نسل کشی» ارامنه را به کنگره امریکا ارائه کرده اند. تصویب این طرح به این معنی است که دولت آمریکا رسما «نسل کشی» ارامنه به دست ترکها را به رسمیت می شناسد.
لازم به ذکر است؛ ارامنه، کشته های جمعیت ارمنی ساکن سرزمین‌های تحت کنترل امپراتوری عثمانی در دوران جنگ جهانی اول (۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ میلادی) توسط دولتمردان عثمانی را نسل‌کشی (نابودی عمدی و از پیش برنامه‌ریزی شده) می دانند و خواستار به رسمیت شناخته شدن آن از سوی کشورهای جهان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا