اخبارعمومیگرجستان

حزب سیاسی «اتحاد میهن پرستان گرجستان» خواستار بی طرفی نظامی گرجستان شد

حزب سیاسی «اتحاد میهن پرستان گرجستان» خواستار بی طرفی نظامی گرجستان شده و اعلام کرد که از ۱۵ ژوئن (۲۵ خردادماه) تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در این ارتباط برپا خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان، این حزب سیاسی گرجی که از برقراری روابط عادی با روسیه حمایت می کند، برنامه ریزی کرده که با هدف اعلام بی طرفی نظامی این کشور، در تفلیس تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کند.
«داوید تارخان مئوراوی» رییس حزب «اتحاد میهن پرستان گرجستان» طی سخنانی در شبکه اول تلویزیون این کشور اظهار داشت: اعلام بی طرفی نظامی گرجستان تنها راه تامین امنیت گرجستان می باشد.
وی با اشاره به این که دولت فعلی گرجستان میلیونها دلار برای حضور در عملیات بین المللی ناتو هزینه کرده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ نظامی گرجستانی در عملیات بین المللی ناتو در افغانستان و ۳۵ نظامی دیگر در ماموریت های نظامی اتحادیه اروپا در جمهوری آفریقای مرکزی مشارکت دارند.
تارخان مئوراوی افزود: گرجستان تنها کشوری است که بالاترین بودجه از مجموع تولید ناخالص داخلی کشور یعنی ۲٫۲ درصد و یا ۴۰۰ میلیون دلار برای عملیات ناتو و خرید تجهیزات نظامی که نیازی به آن نیست، هزینه گرده است.
«ایرما ایناشویلی» یکی از مسوولین این حزب سیاسی نیز گفت: هیچ نیازی به استقرار پایگاه نظامی کشورهای دیگر در گرجستان نیست.
ایناوشیلی افزود: تا زمانی که در گرجستان صلح و ثبات برقرار نشده، توسعه اقتصادی و بهبود رفاه حال مردم امکان پذیر نخواهد بود
حزب سیاسی «اتحاد میهن پرستان گرجستان» سومین حزب سیاسی بزرگ پس از حزب حاکم «رویای گرجستان» و حزب مخالف «جنبش ملی واحد» در این کشور به شمار می رود.
با وجود این که دولت گرجستان تلاش برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را در اولویت سیاست خارجی خود اعلام کرده، اما «سالومه زورابیشویلی» رییس جمهوری این کشور اخیرا با استقرار پایگاه نظامی آمریکا در گرجستان مخالفت و اعلام کرد که تحقق این اقدام می تواند واکش روسیه را در پی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا