آذربایجاناخبارایرانعمومیقفقاز جنوبیناردارانویژه

حجت الاسلام رحمانی: مظلوم ترین حسینیان عالم از دیار آذربایجان به ویژه ناردارانی ها هستند

حجت الاسلام رحمانی اظهار داشتند: حسینیان محدود به یک قوم و ملت خاص نیستند بلکه هرکس که در سراسر دنیا دم از امام حسین (ع) می زند حسینی است. مظلوم ترین حسینیان عالم از دیار آذربایجان به ویژه ناردارانی ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یادواره چهارمین سالگرد حادثه خونین شهدای نارداران جمهوری آذربایجان در مسجد خاتم الانبیا با شرکت اقشار مختلف مردم انقلابی شهر همدان برگزار گردید. حجت الاسلام رحمانی سخنران این یادواره اظهار داشتند: حسینیان محدود به یک قوم و ملت خاص نیستند بلکه هرکس که در سراسردنیا دم از امام حسین (ع) می زند حسینی است. مظلوم ترین حسینیان عالم از دیار آذربایجان به ویژه ناردارانی ها هستند. نارداران شهرکی در ۲۸ کیلومتری باکو قرار دارد که از کانون مهم حرکتهای انقلابی در آذربایجان و قفقاز محسوب می شود. میادین و خیابانهای این شهر مزین به نام اهل بیت (ع) و میدانی به نام امام خمینی (ره) است . برگزاری مراسمات محرم با وجود ممنوعیتها در جمهوری آذربایجان توسط این ملت مقاوم و فولادین نشانه عزم الهی است.

حجت الاسلام رحمانی در بخش دیگری از سخنرانی خود بیان کردند: حمایت اهالی نارداران از مردم فلسطین در تجمعات خود نشانه بزرگ بصیرت و کمال مردم این منطقه است و حمایتهای مالی مردمان این منطقه از مردم ایران در جنگ تحمیلی عراق نشانه درک صحیح و عمیق آنان از نهضت خمینی کبیر است.

وی در ادامه مراسم گفتند: همین بصیرتها و شناخت عمیق مردم این منطقه از انقلاب و نهضت اسلامی باعث شد که رژیم صهیونیستی توسط عوامل دست نشانده خود مردم این دیار را تحت فشار ، تبعید و شکنجه قرار دهند. تلاش در جهت تغییر هویت این ملت به وسیله تخریب اماکن مذهبی و میادین مذهبی نمونه دشمنی های استکبار در این منطقه محسوب می شود.

لازم به ذکر است در پایان  این مراسم پس از سخنرانی حجت الاسلام رحمانی مراسم عزاداری و سینه زنی توسط مداح اهل بیت کربلایی جلال تلطفی برگزارشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا