آذربایجاناخبارایرانعمومی

حجت‌الاسلام آل هاشم؛جمهوری آذربایجان زندانیان اسلام‌گرا را آزاد کند

امام جمعه تبریز در جمع نمازگزاران از حکومت جمهوری آذربایجان خواست به‌خاطر ماه مبارک رمضان دینداران در بند را آزاد کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اعلام آمادگی بسیاری از خیرین آذربایجان‌شرقی جهت شرکت در جشن گلریزان، ابراز داشت: در راه خدا رسیدگی به وضع فقرا و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد صفت بسیار نیکویی است.

وی ادامه داد: البته انفاق تنها با مال نیست و انسان‌ها با اهداء اعضاء بدنشان نیز می‌توانند سایرین را از مرگ نجات دهند، پیوندهای اخیر کلیه و کبد در تبریز موجب مسرت است و بنده از متخصصان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از این بابت قدردانی می‌کنم.

امام جمعه تبریز به برخوردهای نامناسب حکومتی با اسلامگرایان جمهوری آذربایجان اشاره و خاطرنشان ساخت: چندی پیش آقای الهام علی‌اف دستور آزادی تعدادی از زندانیان را دادند اما تنها ۱۰ نفر از آنان مسلمان بودند و ما انتظار داشتیم دینداران بیشتری از حبس رهایی یابند.

وی افزود: بنده به‌عنوان دوست و همسایه جمهوری آذربایجان از آنان می‌خواهم به‌خاطر ماه مبارک رمضان مقدمات آزادی زندانیان بیشتری را که برخی از آن‌ها هم روحانی هستند، فراهم نمایند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به سالروز فتح خرمشهر اشاره و با اعلام اینکه این پیروزی سند موفقیت در برابر دشمنان با تکیه بر ایمان و عدم تبعیت از دشمن است، خطاب به جوانان اظهار کرد: آینده ازآنِ جوانان حزب‌اللهی و انقلابی است، خرمشهرها در پیش داریم و با حفظ وحدت و تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب می‌توانیم در برابر مستکبران ایستادگی کنیم.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر یکی از یاران با وفای حضرت امام را در آذربایجان‌غربی از دست دادیم، مرحوم مجاهد حاج غلامرضا حسنی در دوران قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی داشتند و فداکاری‌های بسیاری کردند.

امام جمعه تبریز به حضور سیل عظیمی از جمعیت در مراسم تشییع مجاهد آذربایجانی اشاره و بیان داشت: آیا تا به حال دیده بودید کسی مسلح به دیدار امام خمینی(ره) بروند؟ حضرت امام به‌قدری آقای حسنی را دوست داشتند که این اجازه را به ایشان می‌دادند.

وی با بیان اینکه هفتم خرداد ماه سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در ارکان قدرت و قانون‌گذاری نقش بسزایی دارد و ضمن تشکر از نمایندگان امیدواریم در قانون‌گذاری دقت بیشتری داشته باشند؛ نمایندگان ملت باید به حال فقرا و اشتغال جوانان فکری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه هر هفته در حاشیه نماز جمعه افراد زیادی با مدارک تحصیلی بالا جهت اشتغال به او مراجعه می‌کنند، خطاب به مسئولان و صاحبان صنایع گفت: تا جایی که اختیار دارید و قانون اجازه می‌دهد به جوانان بیکار کمک کنید، جوانان به‌خاطر نبود شغل نمی‌توانند ازدواج کنند و تشکیل زندگی بدهند، برای آنان کاری کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صحبت‌های مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها در امور ایران، متذکر شد: وزیر امورخارجه آمریکا عقب‌گرد این کشور به دوران بوش پسر را نشان داد و همان خواسته‌های قدیمی را مطرح کرد، اما نکته جالب توجه این است که بعد از گذشت دو دهه بار دیگر آمریکایی‌ها همان اظهارات تکراری را بر زبان می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته و جنگ‌های نیابتی مستکبران از طریق داعش با شکست مواجه شده است، اذعان داشت: جبهه مقاومت روز به روز بر موفقیت‌هایش می‌افزاید و نتایج انتخابات لبنان و عراق نشان از روند رو به رشد اسلام دارد، لذا به وزیر خارجه آمریکا می‌گوییم این خیالبافی و نقشه‌های بیهوده‌تان هرگز محقق نخواهد شد.

منبع:آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا