آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغمصاحبه

جهانگیرزاده: طبق اسناد و قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغالی قره باغ باید به جمهوری آذربایجان برگردند

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: طبق اسناد و قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغال شده باید به جمهوری آذربایجان برگردانده شوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جواد جهانگیر زاده، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری  ترند این کشور، درباره خبر کذب تردد کامیون‌های ایرانی در قره باغ صحبت و از کمک‌ بشردوستانه باکو به تهران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمجید کرد.

جهانگیر زاده در مصاحبه با این رسانه جمهوری آذربایجان تاکید کرد، کمک‌های بشردوستانه اخیر این کشور طنین مثبتی در ایران داشته و با استقبال مواجه شده است.

سفیر تهران در باکو با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر اینکه ایران و جمهوری آذربایجان بیش از ۷۵۰ کیلومتر مرز زمینی دارند تصریح کرد، طبیعی است که بروز هر اتفاقی بر روابط دو کشور تاثیر می‌گذارد.

به گفته وی، چنین اتفاق‌هایی به افزایش همکاری ها بین دو کشور منجر شده و مردم و دولت های دو کشور در این روزهای سخت نیازهای طرف مقابل را فراموش نمی کنند و فاجعه شیوع ویروس کرونا هم از این موضوع مستثنی نیست.

جهانیگرزاده افزود: «ما در تماسها و گفتگوهای مقام‌های عالی رتبه‌مان شاهد روحیه برادری و همدردی بوده‌ایم. بدون تردید این روزهای سخت تمام خواهد شد و دیدارهای شهروندان دو کشور به روند عادی برخواهد گشت».

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان درباره خبر کذبی که اخیرا درباره تردد کامیون های ایرانی در قره باغ کوهستانی منتشر شد، هم اظهارنظر کرد.

به گفته جهانگیر زاده، طبق اسناد و قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغال شده باید به جمهوری آذربایجان برگردانده شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری اذربایجان حمایت کرده است، افزود، ایران جزو نخستین کشورهایی بود که در موضوع مناقشه قره باغ پیشنهاد کمک و میانجیگری برای حل مناقشه داده است.

جهانگیر زاده با تاکید بر نیاز منطقه به ثبات و همکاری، درباره آمادگی همیشگی جمهوری آذربایجان برای حل مسالمت آمیز مناقشه ناگورنو قره باغ ابراز خشنودی کرد.

سفیر ایران در باکو خبر منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی درباره تردد کامیون های ایرانی در قره باغ را جعلی و بی اساس خواند.

وی همچنین درباره برگزاری انتخابات اخیر در منطقه ناگورنو قره باغ تاکید کرد، از نظر ایران هر گونه اقدام که سبب تضعیف فرایند مذاکرات برای حل مناقشه ناگورنو قره باغ شود، محکوم است.

جهانگیر زاده افزود: «چنین اقداماتی کمکی به حل مناقشه نخواهد کرد و تنها آن را پیچیده می‌کند. طرف ارمنستانی باید در مذاکرات ادعایش را ثابت کند اما اقداماتشان چیز دیگری را نشان می‌دهد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا