آذربایجاناخبارعمومی

واکنش باکو به استقرار جنگنده های رژیم صهیونیستی در خاک جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه با انتشار بیانیه ای، گزارش برخی رسانه‌ها در باره استقرار جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در خاک این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع این کشور در واکنش به گزارش برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر استقرار جنگنده‌های صهیونیستی در خاک جمهوری آذربایجان، این چنین گزارش‌ها را بی پایه و اساس عنوان کرد.
در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: متاسفانه این قبیل گزارش‌ها به صورت مرتب و با هدف خرابکاری منتشر می‌شود.
این بیانیه افزود: جنگنده و تجهیزات نظامی هیچ کشور خارجی در خاک جمهوری آذربایجان مستقر نشده است و گزارش‌ها در این زمینه کذب و بی اساس است.

لازم به ذکر است، بهره گیری رژیم صهیونیستی از بستر جغرافیایی کشور همسایه جمهوری آذربایجان برای ضربه زدن به منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر کاملا مسبوق به سابقه است، که البته هر بار از سوی مقامات دولت جمهوری آذربایجان تکذیب می شود. استفاده پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی و ترانزیت عوامل ترور دانشمندان هسته ای ایران از خاک جمهوری آذربایجان و سایر اقدامات مشابه از جمله دلایل محکمی هستند که کارشناسان به آن ها استناد می کنند.

گفتنی است پیش تر، گوردون داف، کارشناس امنیتی آمریکایی در برنامه تحلیلی «عصر» شبکه تلویزیونی «افق» درباره  استقرار هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان به منظور استفاده احتمالی از آنها علیه ایران افشاگری کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا