آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

توسعه همکاری‌های هنری بین ایران و نخجوان

وابسته فرهنگی ایران در نخجوان و رییس اتحادیه نقاشان نخجوان به توسعه همکاری‌های هنری بین دو کشور تأکید کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان با الویه حمزه‌اوا، رییس اتحادیه نقاشان این خودمختاری و عضو مجلس ملی جمهوری آذریایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا پاکروان با بیان سخنانی در این دیدار گفت: فصل نوینی از روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه شروع شده و کثرت تبادل هیأت‌های عالیرتبه دو کشور دوست، همسایه و برادر در سال‌های اخیر مؤید این موضوع است.

وی تأکید کرد: جامعه گسترده و با سابقه فرهنگی ـ هنری ایران، به ویژه استان‌های هم‌مرز با نخجوان آماده هرگونه همکاری و ارتقا و توسعه تعاملات و تبادلات در عرصه‌های فرهنگی ـ هنری به طور متقابل و مشترک است.

وابسته فرهنگی کشورمان همچنین با اشاره به توسعه روابط خوب دوجانبه در عرصه‌های مختلف بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در نخجوان، بیانگر جایگاه و ارزش هنر در نظر مسئولان و مردم هنردوست نخجوان است و این آمادگی از سوی ایران وجود دارد که این نمایشگاه‌ها به طور متقابل در ایران و نخجوان به صورت مستمر برگزار شوند.

پاکروان همچنین ضمن بیان رویکردهای فرهنگی و هنری جدید وابستگی فرهنگی کشورمان و اشاره به برنامه‌های سالانه هنری این وابستگی از توجه اتحادیه نقاشان نخجوان در برگزاری نمایشگاهی از آثار نگارگری استاد محمود فرشچیان، هنرمند شهیر ایرانی در ماه‌های گذشته در نخجوان قدردانی کرد.

در ادامه الویه حمزه‌اوا، رییس اتحادیه نقاشان نخجوان و عضور مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز از گسترش همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه فعالیت‌های نمایشگاهی استقبال و در خصوص برگزاری نمایشگاه مشترک آثار نقاشان برجسته ایران و نخجوان در سالن بهروز گنگرلی اتحادیه نقاشان نخجوان اعلام آمادکی کرد.

وی در ادامه سخنانش ضمن تأکید بر علاقمندی اتحادیه نقاشان نخجوان برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با هنرمندان ایرانی، گفت: بسیار تمایل داریم تا در آینده نزدیک و با همکاری وابستگی فرهنگی ایران، نمایشگاهی از آثار مدرن و جدید هرمندان نخجوانی را در موزه هنرهای معاصر ایران برگزار کنیم.

گفتنی است؛ اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان از سال ۱۹۷۱ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر دارای ۵۴ عضو برجسته و هنرمند مشهور در عرصه‌های مختلف است. تا به امروز ۷ نفر از نقاشان نخجوانی در دوره‌های مختلف ریاست این اتحادیه را به عهده داشته‌اند. این اتحادیه یکی از فعال‌ترین تشکل‌های هنری فعال در نخجوان است که به طور منظم نمایشگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و … را برگزار می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا