آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

توافق ایران با ترکیه و جمهوری آذربایجان برای کاهش اثر تحریم‌های آمریکا بر اینترنت

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از توافق با ترکیه،جمهوری آذربایجان و عمان برای کاهش اثر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر اینترنت خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران،محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم افتتاح هسته شبکه ملی اطلاعات گفت: با ترکیه، جمهوری آذربایجان و عمان توافقاتی داشتیم که ارتباطات به جای انتقال به کشورهای اروپایی به صورت منطقه ای مبادله شود و با کشورهای عراق، پاکستان، امارات نیز در حال مذاکره برای انجام این توافق هستیم.

 وی درباره توافقات در حوزه کسب و کارهای نوپا نیز اظهار داشت: همچنین توافقی چهارجانبه در منطقه شامل کشورهای ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان منعقد شده است.

وی در ادامه گفت: این توافقات از کسب و کارهای نوپا در بازارهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر حمایت می‌کند تا بازار کسب و کارهای خطر پذیر در منطقه رشد کند.

جهرمی در این سخنرانی از دستور مرکز ملی فضای مجازی برای حذف دستگاه‌های آمریکایی خبر داد و افزود: تمامی دستگاه‌های آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات حذف شده است و امرز اعلام می‌کنیم که در کل شبکه ملی اطلاعات از هیچ محصول آمریکایی استفاده نمی‌شود.

گفتنی است، مراسم افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته ip شبکه ملی اطلاعات صبح سه شنبه با حضور آذری جهرمی وزیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا