آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تنظیم قطعنامه به رسمیت شناختن استقلال قره باغ از سوی نماینده کنگره آمریکا

گریس ناپولیتن، نماینده كنگره آمریكا، قطعنامه ای را برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری خود خوانده قره باغ به رئیس مجلس نمایندگان ارسال می کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اوقات.کام، این مطلب در صفحه توئیتر نماینده کنگره آمریکا به اشتراک گذاشته شده است.

وی در حساب توئیتر خود نوشته است: «راه پیش رو، راه آزادی است. به همین دلیل امروز از ایالات متحده می خواهم كه رسما استقلال جمهوری آرتساخ ( جمهوری خود خوانده قره باغ) را به رسمیت بشناسد.»

در این میان، نکته قابل توجه اینجاست که با پیروزی های روز افزون ارتش جمهوری آذربایجان در جبهه نبرد، ایروان در تلاش است تا شکست های نظامی خود را در حوزه دیپلماتیک جبران کند.

گفتنی است که از آغاز جنگ اخیر قره باغ، نخست وزیر ارمنستان با رهبران کشورهای مختلفی تماس گرفته تا حمایت آنها را به نفع دولت خود جلب کند و از سوی دیگر لابی ارامنه در ایالات متحده نیز بیکار نمانده و با برگزاری گردهمایی های متعدد، خواستار توقف جنگ و به رسمیت شناختن استقلال قره باغ کوهستانی از سوی واشنگتن شده است.

با این حال، قوانین بین المللی به نفع آذربایجان است و طبق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی قره باغ را ترک کرده و نیروهای اشغالگر خود را از آن خارج کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا