آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

تمرین مشترک جودوکاران ملی پوش با تیم جمهوری آذربایجان در اردبیل / تصاویر

تمرین مشترک تیم ملی جودوی نوجوانان و جوانان کشورمان با جودوکاران جمهوری آذربایجان در حضور ۱۱۰ ورزشکار در استان اردبیل در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری مهر، ایوب رستمی عنوان کرد: اردوی مشترک تیم ملی جودوی نوجوانان و جوانان از ۲۵ مهر ماه در اردبیل آغاز شده و تا روز یکشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی در این اردو تیم منتخب کشور جمهوری آذربایجان نیز حضور داشته تا تمرینات آماده سازی مشترک با همراهی این دو تیم و چندی از جودوکاران منتخب اردبیلی برگزار شود.

سرمربی تیم ملی جودوی نوجوانان ادامه داد: جمهوری آذربایجان از کشورهای اروپایی صاحب سبک در جودو بوده و در صدد هستیم تا از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی جودوکاران ملی پوش بهره ببریم.

رستمی یادآور شد: تبادل تکنیکی و تاکتیکی جودوکاران دو کشور از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در این اردو دنبال می‌شود.

عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون جودو نیز در این خصوص عنوان کرد: برگزاری چنین اردوهای آماده سازی علاوه بر ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران، توسعه کمی و کیفی جودو در سطح کشور را سبب ساز خواهد شد.

خدایی ادامه داد: از جمله مزیت‌های اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان و جوانان جودو در اردبیل، فراهم کردن شرایط برای برگزاری مسابقه درون اردویی بوده تا نتیجه آن به افزایش تجربه و فراهم آوردن فضای رقابتی نیز بیانجامد.

وی به موفقیت اخیر جودکاران اردبیلی در رقابت‌های قهرمانی کشور اشاره کرد و یادآور شد: کسب عنوان نائب قهرمانی «مهدی امانی» در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور و دعوت به اردوی تیم ملی نتیجه بها دادن به تیم‌های پایه و استعدادیابی صحیح بوده و امیدواریم این رویکرد با نهایت دقت در سطوح مختلف ادامه یابد.

الیاس پرهیزکار، عضو تیم ملی جودوی نوجوانان نیز از وضعیت اردوی آماده سازی اردبیل ابراز رضایت کرده و از آمادگی مناسب خود و دیگر جودوکاران ملی پوش خبر داد.

به گفته وی چنین اردوهای مشترکی تجربه خوبی را در اختیار ورزشکاران قرار خواهد داد تا در رقابت‌های مهم ملی و بین المللی در سطح مورد انتظار و قابل قبولی ظاهر شویم.

پرهیزکار در ادامه از شرایط مطلوب میزبانی اردبیل از این دوره از رقابت‌ها قدردانی کرد و یادآور شد: اردوی مشترک جودوکارانی از کشور جمهوری آذربایجان و تیم منتخب استان اردبیل تاکنون مفید و ارزشمند بوده و امیدواریم در روزهای باقیمانده نیز در شرایط تمرینی و آمادگی مناسبی قرار بگیریم.

رئیس هیئت جودوی استان اردبیل نیز در اردوی اماده سازی تیم ملی جودو عنوان کرد: اردوی آماده سازی تیم ملی جودوی نوجوانان و جوانان ایران و جمهوری آذربایجان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت جودوی استان اردبیل برگزار شده و طی آن به مدت یک هفته میزبان ورزشکاران حاضر خواهیم شد.

اسدالله محقق ادامه داد: طی امروز مسابقه درون اردویی بین ورزشکاران ح برگزار شده و به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این اردو ۱۱۰ ورزشکار حاضر هستند، افزود: توجه به ورزشکاران سنین پایه نوید بخش موفقیت در سایر رده‌ها و برنامه ریزی بلند مدت برای کسب عناوین متعدد ملی خواهد شد و امیدواریم روند توجه به استعدادیابی و برگزاری اردوهای تمرینی در سطح کیفی مطلوب همچنان ادامه داشته باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا