آذربایجاناخبارعمومی

تلاش برای جلوگیری از حضور دانش آموزان جمهوری آذربایجان در مراسم روز عاشورا

معاون “کمیته دولتی امور گروه های دینی ” جمهوری آذربایجان تاکید کرد در روز عاشورا، دانش آموزان باید در مدرسه و در کلاس درس باشند و حق ندارند در مراسم عزاداری شهدای کربلا شرکت کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” فمیدا” جمهوری آذربایجان، سیاووش حیدروف گفت : « بخاطر برگزاری ” که نشستی با عنوان ” ماه محرم؛ علل شهادت امام حسین (ع) و معنای سوگواری” برای دانش آموزان مدرسه شماره ۱۳ شهرستان “مینگه چویر” و سخنرانی “جاوید علم دار” ، معاون روحانی مسجد “مینگه چویر” در این نشست ، مدیر این مدرسه و رییس اداره کل آموزش “مینگه چویر” توبیخ شدند. اداره آموزش این منطقه نیز در حال بررسی موضوع است.»
سیاووش حیدروف افزود : « روحانی ها اجازه ندارند در مدارس سخنرانی بکنند. تنها مورد از سخنرانی خادمان دین در مدارس، در همین مدرسه روی داده است که این نیز بخاطر متوجه نبودن مدیر آن مدرسه اتفاق افتاده است. آنها این نشست را برای “آگاهی بخشی” برگزار کرده بودند، اما این کار خودسرانه بوده است. فرمانداری مینگه چویر نیز از این موضوع مطلع نبوده است و به کمیته امور گروه های دینی نیز اطلاع داده نشده بود. »
معاون “کمیته دولتی امور گروه های دینی ” جمهوری آذربایجان تاکید کرد : « خادمان دین ( روحانیون) فقط اجازه دارند در داخل مساجد مراسم دینی اجرا کنند. وظیفه آنها همین است. اما، آنها اجازه ندارند به مدارس بروند و تبلیغات کنند. “آگاهی بخشی” در مراکز آموزشی و دولتی را کمیته امور گروه های دینی و کارشناسان الهیات به عهده دارند. به خادمان دین ( روحانیون ) نیز توصیه می شود که در صورت امکان، ماهیت حوادث کربلا را برای افراد محله ها تبیین کنند. اما به آنها دیدار با والدین و معلمان در مدارس توصیه نشده است. »
معاون “کمیته دولتی امور گروه های دینی ” جمهوری آذربایجان گفت : « حضور دانش آموزان و کودکان در مراسم های محرم ، ما را ناراحت می کند. باید کودکانی که به این مراسم ها می روند، آن قدر دانش داشته باشند که ماهیت واقعه را درک کنند یا مبانی و فلسفه دین اسلام را به درستی بفهمند. در صورت پایین بودن سطح دانش ، افراد تحت تاثیر ایدئولوژی های بیگانه قرار می گیرند. اما، افراد باسواد تحت چنین تاثیراتی قرار نمی گیرند. »
سیاووش حیدروف تاکید کرد : « روز عاشورا تعطیل نیست و بچه ها باید در ظهر عاشورا در مدرسه و در کلاس درس باشند. به همین منظور دیدارهایی با والدین و معلمان انجام می شود. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا