آذربایجاناخبارایرانعمومی

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران در باکو به وزیر خارجه آذربایجان

“سید عباس موسوی” سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، پیش از ظهر امروز ( دوشنبه)  با  “جیحون بایراموف” وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف و راههای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت وگو و تبادل نظر شد.

سید عباس موسوی ۳۱ مرداد گذشته وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد و به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در این کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با تایید این خبر اعلاکرد که، بایرام اف در این دیدار آغاز فعالیت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران را در جمهوری آذربایجان تبریک گفت و برای وی در این مسیولیت جدید آرزوی توفیق کرد.
طرفین درباره مشترکات تاریخی و توسعه روابط دوستی و برادری و همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان بر اساس احترام و حمایت متقابل بحث و در خصوص اجرای ثمر بخش مسایل میان دو طرف تبادل نظر کردند.
همچنین مسایل مربوط به ادامه همکاری های موفقیت آمیز دو کشور در قالب تعاملات چندجانبه مورد بررسی قرار گرفت.
سفیر ایران اظهار داشت، در دوره فعالیت  دیپلماتیک خود در جمهوری آذربایجان در راستای توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور تلاش های خود را دریغ نخواهد کرد.
موسوی در این دیدار پیام تبریک “محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به جیهون بایرام اف به مناسبت انتصاب به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری آذربایجان به وی ابلاغ کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین در ادامه سخنان خود وجود ظرفیت های بزرگ برای تعمیق روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.
بر اساس این گزارش،  وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به تجاوز نظامی ارمنستان به جمهوری آذربایجان در رابطه با حمایت ایران از موضع جمهوری آذربایجان مبتنی بر موازین حقوق بین المللی در حل مناقشه قره باغ قدردانی کرد.
طبق این گزارش، سید عباس موسوی نیز در این باره گفت که ایران در مساله مناقشه قره باغ و نیز مربوط به اشغال بخشی از سرزمین های جمهوری آذربایجان از موضع این کشور حمایت می کند و همواره آماده کمک به حل این مناقشه می باشد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا