آذربایجاناخبارایرانعمومی

تقاضای پناهندگی گروهی از یهودیان مخالف صهیونیزم از ایران

یک گروه یهودی به نام «لِو طاهور» (قلب پاک) ضمن بیعت با مقام معظم رهبری، از جمهوری اسلامی ایران تقاضای پناهندگی کرده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ۳۱ شهریور خبر دادند که اعلام هم‌پیمانی این گروه با رهبر جمهوری اسلامی و درخواست‌شان برای گرفتن پناهندگی و زندگی در ایران، در جریان رسیدگی به یک پرونده حقوقی در دادگاهی در آمریکا اعلام شد.

ابتدا نشریه «اخبار دنیای یشیوا» روز شنبه ۳۰ شهریور این گزارش را منتشر کرده و نوشته بود، گروه «قلب پاک»، بیعت با رهبر ایران و درخواست پناهندگی از دولت ایران را پاییز پارسال ارائه کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این گروه برای حمایت از «مبارزه» جمهوری اسلامی ایران علیه «صهیونیسم»، با مقام معظم رهبری بیعت کرده است.

خبر بیعت آنها با مقام معظم رهبری در حالی در رسانه‌ها منتشر شده است که پنج تن از اعضای این گروه در پاییز ۲۰۱۸ در مکزیک دستگیر و به آمریکا مسترد شده‌اند. آنها به اتهام  «کودک‌آزاری» و «جعل هویت» در آمریکا در انتظار محاکمه هستند. اما این اتهامات مربوط به ازدواج دختران ۱۶ ساله با پسران هم‌سن یا کمی بزرگ‌تر در میان فامیل‌هایی از این جامعه است و ظاهرا ارتباطی با درخواست پناهندگی آنها از ایران ندارد. این گروه به نام جامعه «خِشِک شلومو» یا «چشک اشلومو»، به یاد خاخام شلومو هالبرانتز نیز شناخته می‌شود.

«قلب پاک» در دهه ۱۹۹۰ در اورشلیم توسط خاخام هالبرانتز تشکیل شد و از آن زمان به بعد در جهان آواره و سرگردان است. این گروه که شمار آنها تا ۵۰۰ تن ارزیابی شده، ابتدا از فلسطین اشغالی به نیویورک فرار کردند؛ مدتی در کانادا بودند اما در سال ۲۰۱۴ از دست «آزارهای کانادا» راهی گواتمالا شدند. آنها در گواتمالا در دهکده‌ای جنگلی در حدود پنجاه کیلومتری گواتمالاسیتی، پایتخت این کشور، ساکن شدند. اما اعضای گروه در نتیجه مخالفت در گواتمالا، تابستان سال ۲۰۱۷ به سوی مکزیک حرکت کردند. خاخام شلومو هالبرانتز در جریان گریز به مکزیک، در یک رودخانه این کشور غرق شد و پیروانش ناچار شدند به گواتمالا بازگردند.

«قلب پاک» بیانیه اعلام بیعت خود با مقام معظم رهبری را نیز به فارسی نوشته‌ است: «به نام پروردگار قادر، جامعه چشِک اشلومو و جنبش لو طاهور، یهودیان وفادار به‌ ها شِم (پروردگار والا) و تورات حقیقی او، پرچمدار مبارزه با صهیونیزم و سلطه آنها بر سرزمین مقدس و ملت یهود».

«قلب پاک» بر اساس حکمت خاخام‌های خود بر این باور است که تنها پروردگار می‌تواند حافظ یهودیان باشد نه وجود کشوری به نام رژیم صهیونیستی.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا