آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

تظاهرات مخالفان حزب حاکم گرجستان در تفلیس

هزاران نفر از مخالفان دولت گرجستان شامگاه جمعه در اعتراض به فعالیت رییس جمهوری و حزب حاکم «رویای گرجستان» در تفلیس تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک گرجستان، دو تظاهرات اعتراض آمیز مخالف دولت همزمان در برابر پارلمان گرجستان و نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.

معترضان در تظاهرات در مقابل پارلمان اقدام حزب حاکم «رویای گرجستان» درباره معرفی و انتخاب «گئورگی گاخاریا» وزیر کشور گرجستان به سمت نخست وزیری این کشور را محکوم کردند.

حزب رویای گرجستان  ۱۲ شهریور گذشته در پی استعفای «ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان، گاخاریا را به این سمت معرفی کرد و  پارلمان گرجستان که نمایندگان حزب حاکم در آن  اکثریت دارند، با نامزدی وی موافقت کردند.

نیروهای مخالف دولت گرجستان گاخاریا را به صدور دستور سرکوب شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز ۳۱ خرداد ماه گذشته در مقابل پارلمان این کشور در تفلیس، متهم می کنند.

شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز در برابر پارلمان گرجستان اعلام کردند، حزب رویای گرجستان به جای این که گاخاریا را برکنار کند، وی را به سمت نخست وزیری این کشور منصوب کرده است.

همچنین در تظاهرات اعتراض آمیز شامگاه (جمعه) در مقابل نهاد ریاست جمهوری گرجستان، فعالیت «سالومه زورابیشویلی» رییس جمهوری این کشور و بخصوص فرمان عفو اخیر وی محکوم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا