آذربایجاناخبارعمومی

تصویب سند همکاری امنیتی در خزر از سوی پارلمان جمهوری آذربایجان

مجلس ملی جمهوری آذربایجان، روز چهارشنبه چند پروتکل ضمیمه شده به توافقنامه همکاری امنیتی پنج کشور حاشیه دریای خزر را تصویب کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از واحد مطبوعاتی مجلس ملی جمهوری آذربایجان، توافقنامه همکاری امنیتی در نوامبر سال ۲۰۱۰ میان پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان امضا شده است.
نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان، امروز پروتکل های ضمیمه این توافقنامه در خصوص مبارزه با جرایم سازمان یافته، همکاری برای مبارزه با تروریسم، همکاری و تعامل نیروهای مرزبانی پنج کشور حاشیه خزر را تصویب کردند.
همچنین توافقنامه دیگری مربوط به همکاری کشورهای ساحلی خزر در مورد پیشگیری از بروز حوادث در دریای خزر از سوی نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان بررسی و به تصویب رسید.
ضیافت عسگراف، معاون اول مجلس ملی جمهوری آذربایجان، اسناد بررسی شده درباره همکاری در دریای خزر را مطابق منافع ملی این کشور عنوان کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد که در کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر که تابستان امسال از سوی سران پنج کشور حاشیه خزر در بندرآکتائو قزاقستان امضا شد، همه مسایل مربوط به خزر انعکاس یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا