آذربایجاناخبارعمومیویژه

تدوین دادخواست انسان دوستانه برای آگاهی بخشی افکار عمومی در خصوص اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در غزه

سایت Chang.org با تدوین دادخواستی انسان دوستانه در فضای مجازی، سعی در تمرکز توجهات بین المللی من جمله سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد به عدم بهره مندی غیر نظامیان نوار غزه از امکانات بهداشتی و درمانی در بحبوحه ی شیوع ویروس کرونا نموده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت Chang.org  با تدوین دادخواستی انسان دوستانه در فضای مجازی، سعی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی افکار عمومی و نهادهای حقوق بشری در خصوص اقدامات ضد انسانی و محاصره ی نژادپرستانی رژیم صهیونیستی در باریکه ی غزه کرده است. هدف از این بیانیه، تمرکز توجهات بین المللی من جمله سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد  به عدم بهره مندی غیر نظامیان نوار غزه از امکانات بهداشتی و درمانی در بحبوحه ی شیوع ویروس کرونا است.

متن دادخواست منتشر شده در سایت Chang.org
https://www.change.org/ENDAPARTHEID
چرا این مسئله اهمیت دارد؟
رژیم آپارتاید اسرائیل از دهه ی 1990 میلادی محدودیت های تحرک را در نوار غزه اعمال کرده است. نقض وسیع حقوق بشر در این منطقه در سال 2007، هنگامیکه اسرائیل به همراه مصر محاصره ی زمینی، هوایی و دریایی را بر غزه تحمیل کرد، به اوج خود رسید. آنچه محاصره طی این سالها بر سر یک میلیون و هشتصد هزار ساکن این منطقه آورده دردآور است.
اقتصاد فلسطین تحت تأثیر سیاست های مخرب اسرائیل نابود شده است و مردم آن دسترسی به غذا و خدمات درمانی کافی ندارند. این شرایط، فلسطینیان را در مقابل شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر کرده است.
این تبعیض محدود به جمعیت تحت محاصره نیست. شهروندان عرب حدود 20% از جمعیت اسرائیل را شکل میدهند، اما همچنان در مقابل یهودیان بعنوان شهروند درجه دو شناخته میشوند. کمیته منطقه ای شهروندان عرب ضمن ابراز نگرانی در خصوص بحران کرونا، تهدید کرده است در صورت تداوم رفتارهای تبعیض آمیز از سوی حکومت اسرائیل، اعتصاب خواهد کرد.
چه باید کرد؟
ما امضاکنندگان این دادخواست از سازمان ملل متحد و نهادهای متبوع آن درخواست میکنیم با اتخاذ تمهیدات ضروری در مقابل نقض غیر انسانی و رو به رشد قوانین بین الملل و حقوق بشر از سوی اسرائیل بر علیه کشور فلسطین و شهروندان عرب در اسرائیل، از بروز تراژدی جلوگیری نمایند.
برای امضای  این دادخواست روی لینک زیر کلیک نمائید:
https://www.change.org/ENDAPARTHEID

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا