آذربایجاناخبارایرانعمومی

تداوم نمایش اقتدار ایران در حیات خلوت آمریکا

کشتی ایرانی گلسان حامل مواد غذایی و تجهیزات لازم برای مقابل با بیماری کووید-19 وارد آبهای ونزوئلا شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس در صفحه توئیتر خود نوشت؛ کشتی ایرانی گلسان حامل مواد غذایی و تجهیزات لازم برای مقابل با بیماری کووید-19 وارد آبهای ونزوئلا شده است. ماه گذشته نیز ایران پنج فروند کشتی حامل یک و نیم میلیون بشکه بنزین عازم ونزوئلا کرد و این نفتکش ها هفته های گذشته محموله های خود را تحول ونزوئلا دادند.

کشتی باری گلسان با پرچم ایران ۲۶ اردیبهشت بندرعباس را به مقصد ونزوئلا ترک کرد.

رویترز نیز در گزارشی ضمن اعلام خبر وارد شدن کشتی باری ایران به آبهای ونزوئلا، عنوان کرد: براساس اطلاعات منابع آگاه، انتظار می‌رود ایران ماهانه دو تا سه محموله بنزین به ونزوئلا ارسال کند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اخیرا ضمن قدردانی از دولت ایران به دلیل ارسال نفتکش‌های حامی بنزین برای ونزوئلا خاطر نشان کرده بود که قرار است بزودی به ایران سفر کند و در این سفر در کمیسیون مشترک با حضور مقامات دو کشور شرکت خواهد کرد تا دو طرف توافق‌نامه‌هایی را در حوزه انرژی، کشاورزی، مالی، تکنولوژی، علمی و بهداشت امضا کنند.

ایران اخیرا به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد که کارشناسان این اقدام را موفقیتی بزرگ برای ایران دانستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا