آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

تداوم سیاست تساهل در قبال تبلیغات خصمانه علیه ایران در باکو

بر اثر تداوم سیاست تساهل در قبال تبلیغات خصمانه علیه ایران در باکو، رسانه های ضدایرانی باکو  دریده تر از گذشته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت آخار، از رسانه های وابسته به حاکمیت جمهوری آذربایجان با تداوم تبلیغات ضدایرانی آشکار در جمهوری آذربایجان همچنان به انتشار اخبار جعلی ادامه می دهد.

این سایت که وابستگی آن به ارگان های  امنیتی جمهوری آذربایجان محرز می باشد با انتشار خبری در تاریخ 17 تیرماه با عنوان « روستاهای استان های آذربایجان خالی از سکنه می شود»  با بزرگنمایی معضل افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها در مناطق آذری نشین ایران، این موضوع را مرتبط با سیاست های تبعیض آمیز دولت ایزان علیه آذربایجان ها دانسته است. سایت آخار با استفاده از اصطلاح مجعول «آذربایجان جنوبی» این چنین ادعا کرده است:

 « در نتیجه سیاست استعماری رژیم نژادپرست فارس در آذربایجان جنوبی روستاهای آذربایجان جنوبی خالی از سکنه می گردد که مسئولین محلی رژیم هم مجبور به اعتراف این واقعیت می گردند.»

 این در حالی است که مشکل مهاجرت از روستاها به شهرها در ایران با استناد به تحقیقات علمی جمعیت شناسی تنها مرتبط به بخش های آذری نشین ایران نبوده، بلکه روندی تاریخی و مستمر در کل سرزمین های پهناور ایران بوده است.

لازم به ذکر است حمایت از تجزیه طلبان ایرانی و استفاده از اصطلاحات جعلی همواره از سیاست های آشکار و مستمر سایت یاد شده می باشد که با حمایت های حاکمیت آذربایجان تداوم یافته است. البته این چنین سیاست های واکنش هایی را در داخل ایران داشته است. به طوری که برخی از سایت ها و فعالان اجتماعی در ایران نیز به مقابله برخاسته و از جمهوری آذربایجان که در گذشته بخشی از تاریخ سرزمین های ایرانی محسوب می شود، به عنوان «ایران شمالی» یاد می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا