آذربایجاناخبارایرانعمومی

تحلیلگر سیاسی جمهوری آذربایجان: دولت ها و ملت های که در برابر سیاست اشغالگری آمریکا و متفقانش مقاومت کنند تروریست نامیده می شوند

تحلیلگر مسایل سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: در صورت مقاومت دولت های و ملت ها در برابر سیاست اشغالگری و استثمارگری آمریکا و متفقانش تروریست نامیده می شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، زرتشت علی زاده در مصاحبه با پایگاه خبری«آذ پولیتیکا» جمهوری آذربایجان در پاسخ به سوالی درباره تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی کاخ سفید افزود: آمریکا مبتکر زندانهای محرمانه در جهان است ولی برخی از کشورها، ملتها و نهادها که نسبت به سیاست اشغالگری و استثمارگری آمریکا و متفقان آن مقاومت نشان می دهند، تروریست نامیده می شوند.
وی خاطر نشان کرد: برای همه واضح است که رژیم پهلوی که متفق راهبردی آمریکا در خاور میانه بود مرتکب فساد گسترده در ایران شد و مردم ایران با سرنگونی این رژیم، برقراری جمهوری اسلامی و برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد توانستند اقتدار خود را به جهانیان نشان دهند که خوشایند واشنگتن نبود و از سال ۱۹۷۹ میلادی تحریم هایی علیه ایران اسلامی اعمال کرد.
علی زاده به حمایت غرب از گروه های تروریستی در سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی از «حماس» و «حزب الله»  که به اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی مقاومت نشان می دهند، حمایت می کند ولی غرب این دو گروه را تروریست نامیده است.
وی افزود: حماس خواستار آزاد وطن خود از اشغال رژیم غاصب صهیونیستی است و با این منطق و برخورد، غرب این گروه را تروریست نامیده است. اگرچه مردم جمهوری آذربایجان هم در راستای آزادی سرزمینهای خود در قره باغ اقدام کنند، تروریست نامیده می شوند.
این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان افزود: رژیم صهیونیستی سوریه را بمباران، حریم هوایی لبنان را نقض و منطقه جولان را اشغال می کند ولی غرب آن را اقدامی برای تامین امنیت این رژیم می داند.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا بدلیل قدرتمند بودن ایران قادر به اعمال زور علیه این کشور نیست گفت: واشنگتن با این همه توطئه ها از جمله تروریست نامیدن سپاه در واقع از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا