آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

تجمع معترضین در برابر پارلمان/شب های نا آرام در گرجستان

معترضان به سیاست‌های دولت گرجستان، دیشب بار دیگر در تفلیس و در برابر ساختمان پارلمان تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در ادامه ناآرامی‌های گرجستان، معترضین این کشور در چهارمین شب متوالی به خیابان‌‌های پایتخت آمدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، هزاران نفر دیشب (یکشنبه شب) در برابر ساختمان پارلمان این کشور در «تفلیس» تجمع کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به موضع دولت این کشور و آنچه نفوذ روسیه در عرصه سیاسی این کشور خوانده شده، اعتراض دارند.

در جریان این تظاهرات، تردد در محل به صورت موقت قطع شد. شرکت‌کنندگان همچنین نفوذ «بیدنینا ایوانیشویلی» موسس حزب حاکم در عرصه سیاسی این کشور را محکوم کردند. ایوانیشویلی به عنوان فردی که در سیاست بسیار متنفذ است، شهرت دارد.

تظاهرات‌کنندگان در روزهای پیشین، استعفای «گئورگی گاخاریا» وزیر کشور را خواستار شده بودند. پلیس گرجستان با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی تلاش کرد تا معترضان را متفرق کند. این اقدام به زخمی شدند بیش از ۲۰۰ نفر منجر شد و حدود ۳۰۰ نفر هم دستگیر شدند.

لازم به ذکر است :این آشوب‌ها پس از اینکه یکی از نمایندگان روسی اجازه یافت تا روز پنجشنبه ریاست یک جلسه را در پارلمان بر عهده بگیرد، رخ داد.گفته شده که این نماینده روس از استقلال مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا حمایت می‌کند. این در حالی است که گرجستان، روسیه را متهم کرده است که این مناطق را اشغال کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا