آذربایجاناخبارعمومی

تجمع دینداران در روز محسن صمدوف

دهها تن از مردم جمهوری آذربایجان روز چهارم سپتامبر همزمان با روز تولد دکتر محسن صمدوف، رهبر زندانی حزب اسلام ، با حضور در مقابل زندان مخوف قوبوستان در حومه باکو ، خواستار دیدار با وی شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خانم آروز عبدالله، گزارشگر سایت «وطن اوغروندا» در صفحه فیسبوک خود گزارش داد، نیروهای دولتی با استفاده از خشونت برای پراکنده کردن مردم که برای ابراز علاقه خود به دکتر محسن صمدوف تجمع کرده بودند، اقدام نمودند.
لازم به ذکر است؛ حاج محسن صمدوف از ژانویه سال ۲۰۱۱ در پی سخنرانی انتقادآمیزش بخاطر ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان، دستگیر و به ۱۲ سال زندان محکوم شد. دینداران جمهوری آذربایجان طی سال های اخیر روز چهارم سپتامبر را روز محسن صمدوف نامگذاری کرده اند.
تجمع کنندگان در حمایت از رهبر زندانی حزب اسلام جمهوری آذربایجان، عکس هایی از دکتر محسن صمدوف و سایر زندانیان سیاسی و روحانیون مبارزی که در زندان های جمهوری آذربایجان به سر می برند، از جمله حاج طالع باقرزاده، حاج آبگل سلیمان اف، حاج فرامیز عباس اف و جوانان دیندار زندانی همچون عباس حسین و… در دست داشتند.
براساس فهرستی که اخیرا یکی از گروه های حقوق بشری در جمهوری آذربایجان با نام «اتحاد برای آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان» منتشر کرده است، از میان ۱۱۷ نفری که در فهرست این گروه به عنوان زندانی سیاسی ثبت شده اند، دست کم ۵۵ نفر را دینداران تشکیل می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا