آذربایجاناخبارعمومی

تجمع اعتراض آمیز «شورای ملی» جمهوری آذربایجان در ۱۹ اکتبر

«شورای ملی» مخالفان دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد در صورتی که مقامات دولتی برای تجمع اعتراض آمیز ۱۹ اکتبر در مرکز باکو مجوز صادر نکنند، این تجمع بدون مجوز برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی کریملی از مسئولان شورای ملی و رییس حزب جبهه خلق در گفتگو با کانال یوتیوبی و فیسبوکی «عثمان قیزیی تی وی» تاکید کرد، تجمع اعتراض آمیز «شورای ملی» در ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۹ اکتبر در میدان مقابل «ایستگاه متروی ۲۸ مه» در مرکز باکو برگزار خواهد شد.
علی کریملی گفت: شورای ملی براساس ماده ۴۹ قانون اساسی جمهوری آذربایجان تصمیم خود برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز را به فرمانداری باکو اعلام کرده است.
این فعال «شورای ملی» جمهوری آذربایجان گفت: شورای ملی سه محل را در مرکز باکو، یعنی محوطه مقابل استادیوم توفیق بهرام اف در میدان گنجلیک ( میدان جوانی )، میدان مقابل پارک نریمان اف و میدان مقابل ایستگاه متروی ۲۸ مه را برای برگزاری تجمع درخواست کرده و حاضر است در محل دیگری هم که خیلی از مرکز شهر باکو دور نباشد، تجمع خود را برگزار کند. شورای ملی حتی حاضر است در محوطه مقابل «استادیوم محصول» در باکو نیز تجمع خود را برگزار کند. اما، در صورتی که حکومت با برگزاری تجمع شورای ملی در این محل ها یا هر محل دیگری که چندان از مرکز باکو دور نباشد، مخالفت کند، این تجمع در میدان ایستگاه متروی ۲۸ مه در مرکز باکو برگزار خواهد شد.
علی کریملی با فراخوان عمومی برای حضور در این تجمع گفت: در این تجمع به غارت اموال عمومی و فساد مالی در حاکمیت و تداوم سرکوب آزادی های سیاسی اعتراض و برگزاری انتخابات واقعی و آزادسازی قره باغ مطالبه خواهد شد.
رهبر حزب جبهه خلق گفت: در صورت تصمیم گیری حکومت برای دستگیری من به منظور پیشگیری از این تجمع، باز هم این تجمع اعتراض آمیز برگزار خواهد شد. تصمیم ما برای برگزاری این تجمع کاملا قانونی است و برای مواجهه با عواقب و پرداخت تاوان آن نیز آمادگی کامل داریم. ما خشونت را محکوم می کنیم و هیچ گونه خشونتی از طرف اعتراض کنندگان صورت نخواهد گرفت. شرکت کنندگان در این تجمع با حفظ هوشیاری و مراقبت خود، عوامل حاکمیت را در صورت تلاش برای ایجاد خرابکاری و خشونت، تصویربرداری و افشاء خواهند کرد. حکومت نخواهد توانست با اعمال زور جلوی مردم معترض را بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا