آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

تجمع اعتراضی گروهی از کشیش های منطقه مارنئولی گرجستان در بزرگراه اصلی ورود به خاک جمهوری آذربایجان

گروهی از کشیش‌های منطقه مارنئولی گرجستان در بزرگراه اصلی ورود به جمهوری آذربایجان تجمع اعتراضی برگزار کرده و با بستن «قیرمیزی کوپرو»، باعث ترافیک شدید اتومبیل‌ها در مرز ورودی دو کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، گروهی از کشیش‌های منطقه مارنئولی گرجستان در بزرگراه اصلی ورود به جمهوری آذربایجان تجمع اعتراضی برگزار کرده و با بستن «قیرمیزی کوپرو»، باعث ترافیک شدید اتومبیل‌ها در مرز ورودی دو کشور شدند.

این کشیشان با شعار «دیوید قارجی (معابد کشیکچی داغ) متعلق به گرجستان است» از مسئولان گرجی خواستند که با جمهوری آذربایجان برخورد سرسختانه داشته باشند و مشکلات ورود مردم گرجستان به معابد کشیکچی داغ را حل کنند.

گفتنی است، مجموعه معبدهای «کشیکچی داغ» در ارتفاعات مرزی بین جمهوری آذربایجان و گرجستان در منطقه‌ای به وسعت ۲۵ کیلومتر پراکنده شده‌اند. این مجموعه به دو بخش تقسیم شده‌اند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری تاکنون مرز دو کشور در این منطقه نشانه‌گذاری نشده است. همین مسئله باعث شده است که با وجود مذاکرات مرزی بیش از ۲۰ سال میان گرجستان و جمهوری آذربایجان، تنش‌های مرزی بین دو کشور هر از چند گاهی به اوج خود برسد.

جمهوری آذربایجان به علت تعلق این معابد به دوره تاریخی آلبانیای قفقاز، آن منطقه را متعلق به خود می‌داند و در مقابل گرجستان نیز ادعای ارضی در مورد این منطقه دارد و آن معابد را به لحاظ تعلق به گرجی‌های مسیحی مهم می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا