آذربایجاناخبارعمومی

تاکید کمیته جدید التاسیس دفاع از حقوق حاج الهام علی اف جهت روشن تر شدن ابعاد دستگیری سرپرست حزب اسلام

اولین جلسه کمیته جدید التاسیس دفاع از حقوق حاج الهام علی اف با حضور تعدادی از شخصیت های اسلامگرای این کشور برگزار گردید و بر روشن تر شدن ابعاد آن تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلامین سسی، کمیته مزبورکه هفته گذشته و بلافاصله بعد از بازداشت حاج الهام علی اف تشکیل گردیده است، اولین جلسه خود را در جهت صیانت از حقوق حاج الهام علی اف برگزار کرد. در این نشست تعدادی از علمای برجسته جمهوری آذربایجان، رهبران مذهبی همچنین تعدادی از روسای برخی سازمان های اجتماعی حضور داشتند.
در ابتدای  این جلسه، عاکف حیدرلی معاون سیاسی حزب اسلام، در مورد شخصیت و فعالیت ها و اقدامات حاج الهام علی اف صحبت نمود. وی تاکید کرد؛ حاج الهام همواره در جهت تحقق جامعه اخلاق محور و معنویت گرا مبارزه کرده است.
دیگر حاضرین جلسه ضمن  سخنرانی در مورد ابعاد شخصیتی حاج الهام علی اف تأکید کردند وی برای حفظ و صیانت از ارزش های اخلاقی – معنوی تلاش های زیادی انجام داده است و در جهت ایجاد جامعه ای با جمعیت نمونه قدم های موثری برداشته و در راه وطن حتی حاضر است از جان خویش بگذرد.
همچنین در این جلسه اشاره گردید  كه مردم از آنچه در رابطه با دستگیری حاج الهام اتفاق افتاده بی اطلاع هستند، بنابراین وكیل وی بایستی در این زمینه روشنگری نموده و کمیته دفاع نیز لازم است بر این اساس دفاعیات را تنظیم نماید.
تاکید شد که «نهادهای رسمی هیچ اطلاعاتی را در این زمینه  ارائه نمی دهند، به همین دلیل هیچ کدام از نهاد های اجتماعی و مردم نهاد آن چنان که لازم است نمی توانند در این موضوع ورود نمایند». بنابراین  اولین و اساسی ترین وظیفه  کمیته دفاع، تلاش در جهت روشن تر شدن ابعاد و زوایای پنهان و پشت پرده ماجراست.
همچنین در جلسه مذکور بر نظارت سازمان ها و نهادهای حقوق محور بر پروسه محاکمه و دادگاه های حاج الهام علی اف تاکید گردید.
در این جلسه حاج الچین مناف اف، رئیس اتحادیه اجتماعی «دعوت به سوی معارف» حاج حمید از فعالان سیاسی-اجتماعی نیز به عنوان اعضای کمیته دفاع از حقوق حاج الهام علی اف انتخاب گردیدند.
در نهایت تصمیم گیری گردید تا کمیته مذکور بر پروسه بازداشت، علل و عوامل آن، جزییات دقیق تر در مورد سناریوهای حبس حاج الهام علی اف، ارتباط با نهادهای داخلی و بین المللی که در زمینه دفاع از حقوق شهروندان محبوسین سیاسی و اعتقادی  تلاش می کنند نهایت جدیت را داشته و واقعیت ها را روشن نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا