آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

تاکید وزیر فرهنگ نخجوان بر همکاری های بیشتر فرهنگی با ایران

ناتوان قدیم اوا، وزیر فرهنگ جمهوری خودمختار نخجوان تاکید کرد، مشترکات فرهنگی، علایق و خصلت های شرقی بودن ما را به همکاری های بیشتر با جمهوری اسلامی ایران تشویق می کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز  به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، ناتوان قدیم اوا، وزیر فرهنگ جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار سید احمد حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با بر شمردن حوزه های مورد فعالیت خود، همکاری با جمهوری اسلامی ایران بخصوص استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را با توجه به علاقه و زمینه های مشترک فراوان، حائز اهمیت دانست.

وزیر فرهنگ جمهوری خودمختار نخجوان در این ارتباط آمادگی خود برای بررسی و اجرایی شدن موضوعات مورد توافق در حوزه های فرهنگی و هنری  را اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به تبریز به مناسبت شرکت در برنامه های انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام ، تلاش های در عرصه های فرهنگی و  اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را بخصوص در حوزه مشارکت زنان در امور جامعه جالب توجه دانست.

حسینی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، وجود بسترهای زیاد همکاری بین جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران و بخصوص در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در حوزه های مختلف فرهنگی را مورد اشاره قرار داد.

 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیشبرد همکاری های فیمابین در آینده را اعلام کرد و اجرایی شدن برنامه های فرهنگی و هنری را در راستای خواست و علاقه مردم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از جمله نخجوان دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا