آذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید باکو بر گسترش همکاری های فرهنگی با ایران

معاون نخست وزیر، وزیر فرهنگ و رئیس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان در بازدید از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب باکو با مسئولان ایرانی این غرفه گفت‌وگو و بر گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اولین روز ششمین دوره نمایشگاه کتاب باکو، علی احمد اُف معاون نخست وزیر، ابوالفضل قاریف وزیر فرهنگ و کریم طاهر اُف رئیس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان از غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بازدید کردند.

در این بازدید مراد خزائی، مسئول غرفه ایران ضمن معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های منطقه است که در آن بیش از دو هزار ناشر داخلی و نزدیک به ۴۰ ناشر از کشورهای دیگر در آن حضور می‌یابند.

وی در خصوص حضور کشورهایی به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: حضور ما برای دومین بار در نمایشگاه کتاب باکو در جهت گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور است و این آمادگی وجود دارد تا در خواست نمایشگاه کتاب باکو را به عنوان شهر مهمان نمایشگاه کتاب تهران بررسی کنیم.

پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری نمایشگاه کتاب تهران و باکو تهیه شده که این تفاهم نامه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به امضای طرفین می‌رسد. در اولین روز نمایشگاه غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با توجه و استقبال روبرو شد. احمد ذوعلم، مدیر آژانس ادبی دایره مینا نیز با ناشرانی از جمله انتشارات چنار از کشور جمهوری آذربایجان جهت فروش و تبادل کپی رایت گفت‌وگو کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا