آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

تاکید نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بر گسترش روابط تجاری با جمهوری آذربایجان

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباطات تجاری و صادراتی ایران با کشور جمهوری آذربایجان از سالیان پیش وجود داشته است که تلاش می‌کنیم تا روابط تجاری ایران با جمهوری آذربایجان تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ولی اسماعیلی در جمع خبرنگاران پارس‌آباد اظهار داشت: ایران و به ویژه استان اردبیل با توجه به همسایگی با کشور جمهوری آذربایجان به لحاظ صادرات و تجارت علی‌الخصوص در بخش محصولات کشاورزی روابط خوبی داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط تجاری ایران با جمهوری آذربایجان تقویت می‌شود افزود: ارتباطات تجاری و صادراتی ایران با کشور جمهوری آذربایجان از سالیان پیش وجود داشته است که تلاش می‌کنیم تا روابط تجاری ایران با جمهوری آذربایجان تقویت شود.

اسماعیلی با اشاره به نقش مجلس در تقویت روابط ایران با کشورهای همسایه تصریح کرد: با توجه به نقش مجلس در تقویت روابط ایران با کشورهای همسایه در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز تلاش خواهیم کرد تراز تجاری ایران با جمهوری آذربایجان را افزایش دهیم.

نائب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای نشست با هیئت‌های آذری خبر داد و بیان کرد: به منظور ارتقای روابط تجاری ایران و جمهوری آذربایجان طبق برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده است هیئت پارلمانی بین دو کشور تشکیل دهیم و این هیئت در افزایش ارتباطات تجاری میان کشورها نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

وی با تاکید بر تاثیر کشورهای همسایه در روابط تجاری اظهار کرد: باید از مرزها و سرحدات خود به عنوان یک فرصت استفاده کنیم که با همین هدف 18 تیر ماه نیز نشستی با گروه‌های آذری مربوطه در شهرستان گرمی خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا