آذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر تقویت روابط تجاری با ایران

شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، بر تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران در حوزه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شاهین مصطفی یف در این دیدار که عصر پنجشنبه در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین در شانگهای برگزار شد،  بر توسعه و گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

شاهین مصطفی یف که پیشتر وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان بود و به مسایل تجاری و بازرگانی دو کشور آشنا است بر اتصال راه اهن و راه های زمینی دو کشور و همچنین همکاری های مشترک در حوزه های صنعتی، تجاری و تولید مشترک تاکید کرد.

او با اشاره به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به باکو از چنین سفرها و دیدارهایی به عنوان فرصت هایی نام برد که می تواند زمینه ساز گسترش روابط دو کشور باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه روابط دوجانبه در زمینه های تجاری، بازرگانی و صنعتی، بر پیگیری توافقات و تفاهم نامه های پیشین میان دو کشور تاکید کرد.

رحمانی همچنین بر پیگیری موافقت نامه های جدید به ویژه توافق نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: اقلام مورد نظر در این توافق نامه باید هر چه زودتر مشخص شود و مسئولان ذیربط دو کشور مباحث کارشناسی را پیش ببرند تا در آینده نزدیک این توافق نامه امضا شود.

او از همبستگی دو کشور و همچنین حسن روابط میان تهران و باکو به عنوان یک فرصت ارزنده برای تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور نام برد و گفت: امسال و سال گذشته روابط تجاری و صادرات دو کشور به ویژه صادرات ایران به جمهوری آذربایجان، افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا