اخبارایرانروسیهعمومی

تاکید مسکو به توسعه همکاری های دوجانبه با تهران

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه تحریم‌های آمریکا باعث توقف همکاری هسته‌ای با ایران نخواهد شد تاکید کرد که به توسعه همکاری با تهران ادامه خواهد داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مسکو اعلام کرد که تهدیدات آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران، هرگز باعث توقف همکاری هسته‌ای با ایران نخواهد شد و همکاری با تهران را ادامه می‌دهیم.

«سرگی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: روسیه قصد دارد با وجود تهدید آمریکا به تحریم، همکاری با ایران را از جمله در زمینه‌ هسته‌ای به پیش ببرد.

وی در این مصاحبه گفت: تهدید به تحریم‌های جدید همکاری مشروع و دوجانبه با ایران را متوقف نخواهدکرد. ما از سال ۲۰۱۲ در حال زندگی کردن تحت  تحریم‌های ضد روسی آمریکا هستیم.

دولت آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) بر خلاف مفاد توافق هسته‌ای، بخش تازه‌ای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را نیز مشمول تحریم قرار داد.

ریابکوف در ادامه این مصاحبه با اشاره به این موضوع که ایران تجربه زیادی درباره چگونه زندگی کردن تحت تحریم‌های آمریکا دارد، گفت: در برابر تهدیدات آمریکا تسلیم نخواهیم شد و به صورت سیستماتیک همکاری با جمهوری اسلامی ایران را از جمله در بخش انرژی هسته‌ای که در تطابق با قوانین بین‌المللی و ملی کشورهای ماست، توسعه و گسترش خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا