آذربایجاناخبارعمومی

تاکید رهبران شورای ملی جمهوری آذربایجان بر تداوم اعتراضات عمومی

فعالان شورای ملی جمهوری آذربایجان در پی لغو تجمع روز دوم نوامبر این شورا در باکو، بر تداوم اعتراضات عمومی با تقویت سازمان دهی این شورا تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روشن احمدلی ، عضو شورای هماهنگی «شورای ملی» جمهوری آذربایجان اعلام کرد تلاش این شورا برای سازمان دهی  اعتراضات عمومی مسالمت آمیز در این کشور به صورت های مختلف ادامه خواهد یافت.
روشن احمدلی در گفتگوی زنده تصویری با صفحه فیسبوک روزنامه تعطیل شده «آزادلیق» گفت: شورای ملی به منظور خنثی کردن طرح حاکمیت برای ایجاد خرابکاری در تظاهرات برنامه ریزی شده برای روز دوم نوامبر، این تجمع را لغو کرد. اما، بیان نارضایتی عمومی و حرکت برای ایجاد تغییر در جمهوری آذربایجان به صورت های مختلف ادامه خواهد یافت.
روشن احمدلی افزود: براساس اطلاعاتی که دریافت کرده بودیم، حاکمیت قصد داشت همانند توجیه بی اساسی که برای سرکوب های نارداران و گنجه مطرح کرده بود، تظاهر کند که به اصطلاح با حرکت نیروهای افراط گرای دینی برای براندازی و کودتا مقابله می کند. شورای ملی نیز با لغو تجمع روز دوم نوامبر این طرح را خنثی کرد.
علی کریم لی، رییس حزب جبهه خلق و عضو شورای هماهنگی شورای ملی جمهوری آذربایجان نیز با انتشار متنی در صفحه فیسبوک خود از گروه های مختلف مردم این کشور خواست برای بسیج کردن دستکم یکصد هزار نفر از میلیون ها نفر مردم ناراضی در جمهوری آذربایجان در جهت ایجاد توانایی لازم برای ایجاد تغییر مسالمت آمیز در این کشور مشارکت کنند.
علی کریم لی نوشت با آنکه نیروی اجتماعی که شورای ملی در تجمعات ۱۹ ژانویه و ۱۹ اکتبر سال جاری به نمایش گذاشت، خیلی قدرتمندتر از سال های گذشته بود، هنوز این نیرو در حدی نیست که بتواند تغییرات ریشه ای در جمهوری آذربایجان ایجاد کند.
علی کریم لی افزود در مرحله کنونی هدف شورای ملی جمهوری آذربایجان تقویت دو تا سه برابری این نیروست و به این منظور باید قدرت سازماندهی و منابع انسانی و مالی و خبری و فنی و روابط خارجی آن تقویت  و هماهنگی میان نیروهای مخالف در جمهوری آذربایجان ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا