آذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید دوباره نماینده نورچی مجلس جمهوری آذربایجان بر ادعاهای واهی خود علیه ایران

علی رغم تاکید وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان بر انطباق احداث پل بر روی سد خداآفرین رودخانه ارس با توافق نامه 2016 ایران و جمهوری آذربایجان، فاضل مصطفی، نماینده جریان نورچی افراطی در مجلس جمهوری آذربایجان مجددا با موضع گیری ضدایرانی، هدف از احداث پل های فنی ارتباطی سد خداآفرین را کمک به ارامنه جدایی طلب قراباغ قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان با انتشار مقاله ای در سایت «مدرن» با دفاع از عملکرد مجلس این کشور در تصویب توافق نامه 2016 ایران و جمهوری آذربایجان درباره سد و نیروگاه «خداآفرین» و «قیز قلعه سی» نوشت: این توافق نامه به علت اینکه تامین کننده منافع ملی جمهوری آذربایجان بود، در مجلس نیز به تصویب رسید.
این نماینده ضدایرانی و نورچی و طرفدار صهیونیست مجلس جمهوری آذربایجان علی رغم اذعان به اینکه ایران براساس توافق نامه 2016 می توانسته بر روی سد خداآفرین پل های لازم را احداث کند، ادعا کرده است که ایران برخلاف حقوق بین المللی نه تنها از این اراضی بلکه از سایر مناطق به ارامنه اسکان یافته در منطقه کمک می کند و کمک ایران به ارامنه نباید به این توافق نامه ارتباط داده شود.
فاضل مصطفی همچنین چند بند از توافق نامه 2016 ایران و جمهوری آذربایجان درباره سد خداآفرین و قیزقلعه سی را که تاکنون ادارات ذیربط در ایران از انتشار متن آن خودداری می کردند، در مقاله خود گنجانده است.
عدم انتشار متن این توافق نامه که امتیاز یک طرفه و بزرگی از سوی ایران به جمهوری آذربایجان تلقی می شود، موجب سوء استفاده های گسترده مقامات و رسانه های باکو از آن شده است.
طی هفته های گذشته، رسانه های باکو به بهانه عکس های ماهواره ای گرفته شده از سد خدآفرین و پل های فنی احداث شده بر روی آن، در سطح وسیع به فضاسازی برای تحریک افکار عمومی جمهوری آذربایجان علیه ایران پرداخته اند.
در سه دهه گذشته، عدم اطلاع رسانی خوب و به موقع ایران از کمک ها ی کشورمان به جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف انسانی، سیاسی،امنیتی و نظامی موجب شده است جریان های ضدایرانی در جمهوری آذربایجان همگام با کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، با ادعاهای کاملا خلاف واقع، ایران را حامی جدایی طلبان ارمنی قره باغ و دشمن جمهوری آذربایجان معرفی کرده تا افکار عمومی این کشور را علیه ایران تحریک نمایند.

لازم به ذکر است، خلف خلف اف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اخیرا در میانه اتهامات رسانه های این کشور و افراد قوم گرا اعلام کرد: «توافقنامه‌ای درباره همکاری در زمینه ادامه ساخت، بهره برداری و استفاده از منابع آب و انرژی سدها و نیروگاه های خداآفرین و قیز قلعه سی، بر روی رودخانه ارس در روز ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی به امضا رسیده و دولت های جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران طرف های این توافقنامه هستند». با این حال عناصر معلوم الحال و ضد ایرانی با دروغ پراکنی و تکرار ادعاهای واهی در زمینه ساخت پل و کمک به ارامنه از سوی ایران به  نفرت افکنی و ایجاد اختلاف میان دو کشور مشغول هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا