آذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید بر تقویت روابط ورزشی ایران با جمهوری آذربایجان

مدیرکل دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: با حضور سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان روابط تهران و باکو در عرصه ورزش و امور جوانان تقویت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه و سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان در راستای ایجاد شرایط مناسب در توسعه ارتباطات در عرصه ورزش و امور جوانان ۲ کشور با «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو کرد.

«فرشید طهماسبی» درباره این دیدار اظهار داشت: با توجه به معرفی سخنگوی وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان و در راستای دریافت نظر وزیر ورزش و جوانان با هدف هماهنگی لازم برای توسعه ارتباطات ۲ کشور دوست و همسایه ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دیدار بر ظرفیت‌های همکاری مشترک بین ۲ کشور از جمله گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، برگزاری اردوهای مشترک ورزشی و برگزاری نمایشگاه‌های صنعت ورزش و تبادل هیات‌های عالی رتبه و کارشناسی ۲ کشور بحث و گفت و گو شد.

مدیرکل دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان تبادل استاد، دانشجو، داور و متخصصان حوزه علوم ورزشی را از دیگر موارد مورد بحث برای رسیدن به تفاهم تهران – باکو عنوان کرد و اظهار داشت: پیرو بازدید هیات جوانان متشکل از مدیران خانه‌های جوان جمهوری آذربایجان به مدت یک هفته از کشورمان که سال گذشته انجام شد، قرار است هماهنگی لازم برای بازدید نمایندگان خانه‌های جوان کشورمان از ظرفیت‌های مطلوب خانه‌های جوان در جمهوری آذربایجان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان ایران و جمهوری آذربایجان دارای تفاهم‌نامه و برنامه اجرایی امضا شده هستند، گفت: با عادی شدن شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به ظرفیت‌های متعدد همکاری بین ۲ کشور و حضور «سیدعباس موسوی» به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان که بزودی رخ می‌دهد، روابط ۲ کشور در حوزه ورزش و جوانان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان نیز اهمیت دیپلماسی ورزشی به عنوان یکی از ابعاد دیپلماسی عمومی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ورزش از ابزارهای قدرتمند دیپلماسی عمومی محسوب می‌شود و یکی از موثرترین راه‌های برقراری ارتباط با سایر کشورها از جمله جمهوری آذربایجان در شرایط کنونی است.

موسوی با اشاره به اهمیت توسعه دیپلماسی جوانان و دیپلماسی ورزشی، افزود: برای تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله دیپلماسی ورزشی استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا