آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

تاکید بر استفاده از ظرفیت های روابط ایران و جمهوری آذربایجان

جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و بنیاد حسین اف، سفیر این کشور در ایران روز پنجشنبه طی نشستی در شهر نخجوان استفاده از ظرفیت  های روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این نشست که به منظور بحت و تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دو کشور برگزار شد، سید احمد حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران  در جمهوری خودمختار نخجوان، علی نقی حسین اف، سرکنسول جمهوری  آذربایجان در تبریز و نیز رییس اداره وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در نخجوان، حضور داشتند.

طرفین با  بررسی مسایل مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور، ابراز امیدواری کردند که با هماهنگی و تلاش های  مشترک این  روابط هر چه بیشتر گسترش یافته  و ظرفیت های بالفعل موجود در عرصه  های مختلف جنبه  عملیاتی به خود  گرفته و دو کشور از نتایج آن  بهرمند شوند.

روابط دو کشور در زمینه حمل و نقل و ترانزیت از جمله محور های مورد بحث این نشست بود که مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین اعلام شد با پایان عملیات اجرایی کریدور شمال – جنوب در محور رشت – آستارا شاهد تحول عظیمی در حمل و نقل منطقه  ای و جابجایی بار و مسافر در این مسیر خواهیم بود.

طرفین همچنین با اشاره به ظرفیت های  موجود در منطقه آزاد ارس نقش آن را در همکاری های آتی منطقه  ای مهم عنوان کردند.

بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به نتایج دیدار های اخیر خود با مقامات استان آذربایجان شرقی فضای دوستانه میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد.

جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز بر ضرورت تحرک در بخش های مختلف و دیدارهای مقامات دو کشور تاکید کرد.

همچنین در این نشست زمینه های همکاری میان جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران و بخصوص استانهای آذربایجان شرقی و  آذربایجان غربی مورد تاکید قرار گرفت.

سید احمد حسینی نیز ضمن  ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در نخجوان، رایزنی نمایندگان  جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را برای  تعمیق مناسبات همه جانبه مهم عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا