آذربایجاناخبارنارداران

بیانیه سفارشی و ناعادلانه دادستانی کل و وزارت کشور جمهوری آذربایجان علیه اسلام گرایان

نهادهای قانونی و دولتی جمهوری آذربایجان قصد دارند تا با ارائه یک بیانیه سفارشی، روحانیون شیعه را عاملان اصلی درگیری ها و ناآرامی های خونین این کشور معرفی نمایند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،همزمان با اجرای عملیات هولناک سرکوب اسلامگرایان و روحانیون آذری توسط مراکز امنیتی دولت لائیک جمهوری آذربایجان در قصبه نارداران، نهادهای رسمی و قانونی این کشور با هدف فریب افکار عمومی و پرده پوشی حقایق این جنایت هولناک، قصد دارند تا با متهم کردن روحانیون شیعه، آنان را عاملان اصلی این درگیری ها معرفی نمایند.
در این بیانیه سفارشی آمده است:
“مدارک و شواهد نشان می دهد، آقایان طالع باقراف فرزند کامل، المان آقایف فرزند سیدامیر، ذوالفقار میکائیل اف فرزند صدرالدین و ابوالفضل بنیاداف فرزند هیدت، با تاسیس جنبشی تحت عنوان جنبش اتحاد مسلمانان در تلاشند تا ضمن پایه ریزی و تاسیس یک حکومت دینی مبتنی بر شریعت اسلام، ساختار دولت را متزلزل ساخته و نسبت به براندازی حکومت اقدام نمایند.
افراد نامبرده با جذب نیرو و هوادار از باکو و دیگر مناطق جمهوری آذربایجان آنها را به تسلیحات، جنگ افزارها و مواد منفجره مختلف تجهیز نموده و یک گروه تروریستی تشکیل داده اند.
آنها همچنین با برپایی تجمعات غیرقانونی در قصبه نارداران شهر باکو، راه های چگونگی ایجاد تنش و رویارویی مردم با حکومت جمهوری آذربایجان را مورد مذاکره قرار داده اند. به طوری که حتی با آموزش به هواداران خود اعلامیه های دعوت به اغتشاش را نیز در بین مردم انتشار داده اند.
اعضای این گروه تروریستی مسلح طبق وظایف از قبل تعیین شده ماموریت داشتند تا ضمن برنامه ریزی و طراحی یک عملیات به ترور مسئولین دولتی اقدام کنند.
لذا با استناد به موارد قید شده وزارت کشور جمهوری آذربایجان عملیاتی را با هدف دستگیری این افراد در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ (۲۵ آذرماه ۱۳۹۴) به اجرا گذاشته است.
در زمان اجرای عملیات تروریست ها ضمن مقاومت مسلحانه با پرتاب نارنجک به سمت مامورین پلیس اقدام به تیراندازی نموده اند.
گروه عملیات ویژه در پاسخ به این حملات با استفاده از سلاح سازمانی ۴ نفر از تروریست ها را به هلاکت رسانده و شماری از آنها نیز زخمی شده اند.
نیروهای پلیس وظایف سازمانی خود را علی رغم تجمع هواداران این گروه تروریستی در مناطق عملیاتی، به نحو احسن به اجرا گذاشته و ۲ نفر از مامورین پلیس نیز در این عملیات جان خود را از دست داده اند. حادثه تعداد زیادی اسلحه، نارنجک و سلاح سرد نیز از محل حادثه جمع آوری شده است.
۱۴ عضو این گروه تروریستی به سرکردگی طالع باقراف بازداشت و به مراجع قانونی تحویل داده شده اند.
دادستانی کل جمهوری آذربایجان با استناد به مدارک ارائه شده دستور بررسی پرونده جنایی را صادر و شروع به دادرسی نموده است. عملیات مربوط به تحقیق و تفحص از تمامی عاملان و شرکت کندگان در این جنایت مسلحانه در دستور کار نیروهای امنیتی قرار دارد.
عملیات خنثی سازی به موقع گروه های تروریستی و جنبش های مسلحانه از طرف مراجع حقوقی و ذی صلاح همانند گذشته با قاطعیت کامل و سازماندهی مشخص ادامه خواهد یافت”.
لازم به یادآوری است که محتوای ناعادلانه و اتهام آمیز بیانیه نهادهای رسمی و دولتی جمهوری آذربایجان در قالب سناریوی سرکوب و توقف فعالیت اسلام گرایان این کشور، از جدیت و اراده مصمم رژیم لائیک در اجرای سیاست فشار و تبعیض علیه قشر دیندار و روحانیون حکایت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا