آذربایجاناخبارنارداران

بیانیه سردار حاجی حسنلی در مورد فاجعه نارداران

روحانی شناخته شده آذری سردار حاجی حسنلی در مورد حوادث رخ داده در نارداران بیانیه ای صادرنموده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فاکت خبر، وی در این مورد گفته است، مردم آذربایجان مردم بیداری هستند و از حوادث صورت گرفته در روزهای اخیر در نارداران باخبر می باشند، حوادث رخ داده در نارداران بسیار غم انگیز و دردناک بود.متاسفانه  برخی افراد مغرض با تدارک سناریویی می خواهند از اتفاقات رخ داده به نفع خود بهره برداری کنند. 

 این حوادث رخ داده با توجه به اینکه بسیار اسفناک بوده ولی روشن است که عده ای برای منافع شخصی خود اقدامات را در این خصوص انجام می دهند.  در آذربایجان هیچ زمانی دین بعنوان تهدید بشمار نیامده و امروز نیز در واقیعت این چنین تهدیدی وجود ندارد،ولی متاسفانه امروز مشاهده می شود که”برخی منتظر آن هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و در این راستا دست به اقدامات خطرناکی می زنند.

بنده با اینکه به جزئیات موضوع زیاد آگاه نیستم ، ولی هر سوالی که برای هر شهروندی در کشور در ذهن آن متصور می شود نیز در بنده نیز بوجود آمده و جوابی برای آن پیدا نمی کنم.

  • آیا واقعاً مسائلی که عنوان می کنند به عنوان یک تهدیدی جدی بشمار می رود؟
  • آیا پس از آزادی طالع باقراف از حبس همانطور که در رسانه های عنوان می کنندمی توانست به عنوان یک تهدید بشمار آید؟
  • آیا در کشور راهی برای زدن اتهام به طالع باقراف و دستگیری وی وجود نداشت؟ برادر وی از افسران پلیس است . به چه علتی  به واسطه برادر حاج طالع  ایشان را به اداره پلیس احضار نکرده و  او را توجیح نکردند؟  تا آنجایی که ما می دانیم وی به شعبه اداره پلیس یاسامال احضار شده و سپس به حال خود رها شده بود.
  • آیا برای حل این مسئله به جزء دادن تلفات  جانی و مجروح کردن عده ای  راه دیگری وجود نداشت؟ به عنوان مثال ، آیا اداره مسلمانان قفقاز و یا نماینده گان این اداره نمی تواستند قبل از این اتفاقات در این امر جستجو و به نتیجه ای مطلوبی دست پیدا کنند؟اگر اداره مسلمانان قفقاز قدرت ندارد که در مورد مسائل دینی و مذهبی میان دولت و مردم میانجگری کند، وجود این اداره در جهت خدمت به چه کسانی می باشد؟ آیا امروز اگر اداره مسلمانان قفقاز   قبل از  بازداشت افرادی که  بعنوان دیندار در دادگاه محاکمه می شوند با  آنها  در این زمینه ها وسایر موارد گوشزد می کرد چنین وقایعی اتفاق می افتاد ؟ 
  • همانطور که می دانیم روستای نارداران  روستایی است که مردم آنجا به سخنان بزرگان  و علما   احترام گذاشته و به آن عمل می نمایند. آیا چنین کسانی در کشور وجودندارد که آنها را برای گفتگو با مردم ناردارن بفرستند تا  از راه  مصالحت آمیز مذاکره نمایند؟آیا ریختن خون انسان ها  بیگناه در این خصوص ضرورت داشته است؟
  • آیا در حال حاضر پس از حادثه رخ داده فشار بر مردم و قطع آب، برق وگاز بر سوی بیش از 9 هزار نفر از جمله کودکان و سالخورده گان بعنوان اعلان یک جنگ داخلی مشاهده نمی گردد؟ به نظر می رسد برای بار دیگر می خواهند  مردم را واردار نموده تا با تجمعات خود و اعتراض به شرایط بوجود آمده نقشه خود را عملی کنند  آیا این امر  خدمت به مردم است؟ امیداوریم که ، جزئیات اتفاقات صورت گرفته و هدف اصلی آن به زودی برای اذهان عمومی مردم مشخص خواهد گردید. با توجه به تمامی این مسائل بنده از خداوند متعال برای درگذشتگان  این حادثه طلب مغفرت و برای بازمانده گان آنان طلب صبر و خویشتن داری آرزو دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا