آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

بیانیه «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان در واکنش به ادعای حمایت ارامنه از حاج طالع باقرزاده

«جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان تاکید کرد فقط پیروان عقیده حسینی می توانند قره باغ را از اشغال ارامنه آزاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری توران، «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان در واکنش به ادعای رسانه های دولتی باکو در این کشور مبنی بر «حمایت ارامنه از حاج طالع باقرزاده»، با صدور بیانیه ای تاکید کرد: در این روزها مطرح شدن فراخوان هایی ضد جمهوری آذربایجان در  میزگردی که توسط یک گروه جدایی طلب در ایروان برگزار شد و همچنین نام برده شدن از طالع باقرزاده، رییس جنبش اتحاد مسلمانان در آن میزگرد، ما را نیز ناراحت کرد. اما، آنچه بیشتر مایه ناراحتی شد، فعالیت مخرب برخی سایت های خبری است که  تیتر «ارامنه از طالع باقرزاده حمایت کردند» را منتشر کردند. معلوم است که دور ماندگان از حق و عدالت، از عشق به ملت و وطن نیز دور مانده اند. زیرا، در ارمنستان اشغالگر خیلی خوب می فهمند که  نیرویی که می تواند قره باغ را از اشغال آزاد کند، قدرت صاحبان عقیده حسینی است.

«جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان با اشاره به تلاش های مستمر برای ضربه زدن به وجهه حاج طالع باقرزاده، رهبر این سازمان افزوده است: جایگاه کسانی که عزتشان را از خداوند گرفته اند، همواره رفیع است. کسانی که نتوانستند با «تروریست» و «افراط گرا» خواندن ما، دستاوردی داشته باشند، تصور نکنند که با اتهام «ارمنی پرست» به ما، به موفقیتی دست خواهند یافت.

«جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان افزوده است: کسانی که در آن میزگرد حضور داشته اند، به نام تالش های جمهوری آذربایجان سخن می گویند و فراخوان های مخرب در زمینه قومی مطرح می کنند. تالش ها که در جنگ اول قره باغ شهدای زیادی را تقدیم وطن کرده اند، بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری آذربایجان هستند. نام برده شدن از  تالش ها و طالع باقرزاده در آن میزگرد،  بخشی از بازی حیله گرانه علیه کشور ما است. کسانی هم که این خبر را منتشر کرده اند، ماهیتی مشابه حامیان تجزیه طلبی علیه جمهوری آذربایجان دارند.

گفتنی است؛ جریان های پان ترکیست و وهابی در جمهوری آذربایجان با سوء استفاده از حمایت تالش های شرکت کننده در همایشی در ایروان،  به تبلیغات گسترده برای سیاه نمایی علیه تشیع و حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان پرداخته، تالش ها را جدایی طلب و شیعیان را رافضی نامیده اند و مدعی حمایت ارامنه از حاج طالع باقرزاده شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا