آذربایجاناخبارایرانعمومی

بیانیه «اعلام حمایت از تمامیت ارضی قره باغ» از سوی دانشجویان دانشگاه زنجان

بیانیه «اعلام حمایت از تمامیت ارضی قره باغ»، توسط بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان منتشر شد.

قره باغ خاک اسلام است هر کس در این خاک بجنگد و کشته شود شهید است، دولت ارمنستان و ارامنه قره باغ به مسلمانان این منطقه ستم می‌کنند و ما اقدامات اخیر ارامنه قره باغ را به پشتیبانی دولت ارمنستان صورت گرفته را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم ارامنه داخل کشور ما نیز رفتار ارامنه آن منطقه را محکوم کنند. (امام خامنه‌ای)

بیست و هفت سال از تجاوز و اشغالگری ارمنستان، علیه مسلمانان مظلوم قره باغ آذربایجان می‌گذرد و تاریخ گواه رشادت‌های مجاهدان آذربایجانی، ایرانی، پاکستانی و افغانستانی می‌باشد که برای دفاع از حریم ناموس شیعیان عازم قره باغ شده بودند.

هنوز خانواده شهدای ایرانی قره باغ، داغ فرزندانشان را فراموش نکرده‌اند که اجسادشان در غربت قره باغ دفن گردید و به آغوش وطن باز نگشت.

بد نیست به امام زاده چیذر تهران سری زد و دو مزاری را دید که بر رویش نوشته شده؛ «شهدای قره باغ آذربایجان» در هر یک از این مزارها مادری به همراه فرزند خردسالش دفن شده است.

چند روز پیش نخست وزیر ارمنستان در سالگرد واقعه نسل کشی خوجالی(کشتار شیعیان آذربایجان توسط ارمنستان) به ایران آمد و به دیدار مقام معظم رهبری شرف یاب شد، امام مسلمین بر حل مناقشه قره باغ تاکید داشتند.

آقای پاشینیان پس از دیدار رهبری در مراسمی که در باشگاه آرارات که توسط ارامنه تهران برگزار می‌شد به سخنرانی پرداخت، مراسمی که یک بنر بزرگی که بر روی آن نوشته بود «قره باغ خاک ارمنستان است، تمام » انتشار تصاویری از این مراسم از پایتخت «ام‌القرای اسلام» دل شیعیان آذربایجان را به درد آورد.

چند نکته را باید مورد تاکید و تذکر قرار دهیم:

 نکته اول: کلام با دولت ارمنستان، جمهوری اسلامی ایران محل اعلام تجاوزگری و افتخار به آن نیست و این عمل در این کشور با ماهیت وجودی نظام اسلامی مغایر است و این اقدام باعث دلخوری میان دو ملت و دولت آذربایجان و ایران اسلامی خواهد بود و همچنین دهن کجی به آرمان‌های مسلمین در یک کشور اسلامی محسوب می‌شود.
نکته دوم، نسبت به ارامنه هم وطن خویش، همواره شما عزیزان در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران سهیم بوده‌اید و انتظاری که از شما داریم همان انتظاری است که ولی فقیه‌مان از شما در بحث قره باغ داشته و دارند.
سومین نکته به دولت مردان دستگاه دیپلماسی کشور، در تعیین دیدارها و مناسبت‌های دیپلماتیک رعایت همه موازین انجام گردد تا اینگونه موارد تکرار نگردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا