آذربایجاناخبارعکسعمومی

به بهانه ی بزرگترین جنایت و کشتار جمعی جهان/ عکس

پایگاه خبری حقایق قفقاز / بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی به ترتیب در تاریخ های ۶ و ۹ اوت سال  ۱۹۴۵ میلادی دو عملیات اتمی جنایتکارانه و غیر انسانی بودند که در روزهای چایانی جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز روی شهرهای هیروشیما و ناکازاگی انداخته شد و باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان بی گناه این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات مواد رادیو اکتیو به شکل فجیعی جان خود را از دست دادند.

بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی  که تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است، توسط آمریکای مدعی حمایت از حقوق بشر انجام گرفته است. جالب است بدانیم آمریکا که در حال حاضر بزرگترین زرادخانه سلاح های هسته ای و کشتار جمعی را در اختیار دارد به بهانه دستیابی کشورهای مخالف سیاست های سلطه جویانه اش به سلاح هسته ای دست به تحریم های گسترده علیه آن ها از جمله جمهوری اسلامی ایران زده است. این در حالی است که رژیم اشغاگر صهیونیستی که مورد حمایت کامل و همه جانبه آمریکا قرار دارد، با در اختیار داشتن سلاح های هسته ای هر روز مشغول جنایت علیه مسلمانان فلسطینی و توسعه طلبی ارضی روزافزون در سرزمین های اشغالی فلسطین می باشد.

پس از این دو بمباران، دولت امپراتوری ژاپن تسلیم بی قید و شرط را پذیرفت و جنگ جهانی دوم پایان یافت.

طبق ادعای آمریکایی ها هدف اصلی  از این حمله بی رحمانه به پایان رسیدن سریع تر جنگ و عدم شراکت با شوروی در اشغال ژاپن بود، زیرا شوروی مدتی پیش از بمباران اتمی به ژاپن اعلام جنگ داده بود و به مواضع ژاپن در منچوری حمله برده بود.

هرساله در روز ۱۰ اوت مراسم بزرگی برای یادبود قربانیان بمباران‌های هسته‌ای در پارک یادمان جنگ شهر ناکازاکی برگزار می‌شود. در پایان این مراسم، نخست‌وزیر ژاپن طی قرائت قطعنامه‌ای درخواست حرکت به سمت جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای را مطرح می‌نماید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا